امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل با رایزن فرهنگی سوریه تاکید شد؛
در دیدار مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل با رایزن فرهنگی سوریه تاکید شد؛

برنامه‌ریزی برای اجرای تفاهم‌نامه‌های بر زمین‌ مانده

مشاهده ۳۱۳
۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۱۰:۳۶
تعداد بازدید:313

مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل افق پیش رو برای همکاری‌های فرهنگی میان ایران و سوریه را بسیار گسترده و دارای ظرفیتی بی‌نظیر دانست و گفت: نیاز است با اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌هایی که بر زمین مانده‌اند، تحول اساسی در حوزه همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور رقم زده شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ محمدعلی غلامرضایی در دیدار ایمن غدور، رایزن فرهنگی سوریه در ایران با تشریح نگاه تحولی حاکم بر سازمان صداوسیما، بر ضرورت جهش روابط فرهنگی ایران و سوریه به ویژه در حوزه تعامل رسانه‌ای تاکید کرد.

وی با اشاره به امکان تبادل برنامه‌های نمایشی، تولید مشترک، پویانمایی و مستند، از آمادگی صداوسیما برای پخش آثار فاخر سوری خبر داد.

غلامرضایی در این دیدار با اشاره به پخش مجموعه تلویزیونی سوری «خاطرات مدیرکل»، از این سریال به عنوان یکی از آثار نمایشی خاطره‌ساز در ایران یاد و تصریح کرد: در رصد آثار سوری به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از این آثار از رسانه ملی قابل پخش است و شناخت عمیق و بهتری از سوریه به مخاطبان ایرانی ارائه می‌دهد.

مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل با اشاره به بیش از یک دهه همکاری میدانی ایران و سوریه برای مقابله با تروریست‌های داعش و رژیم صهیونستی ، مستندسازی از این روابط و ثبت این رشادت‌ها در تاریخ را از مهم‌ترین دستورکارهای رسانه‌ای برای دو کشور خواند.

ایمن غدور، رایزن فرهنگی سوریه در ایران نیز با بیان اینکه با چشم‌انداز و پیشنهادهای متعددی که مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل ارائه داد، کاملا موافق است، بر عزم جدی خود برای ارتقای این روابط تاکید کرد و اسناد و تفاهم‌نامه‌های موجود را مبنای محکمی‌ برای گسترش ارتباطات رسانه‌ای خواند.

امتیاز شما