امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی کتاب تویی که نشناختمت در رادیو‌ فرهنگ

مشاهده ۲۲۹
۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۰۸:۲۷

تازه‌ترین برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ به معرفی کتاب «تویی که نشناختمت» درباره زندگینامه شهید محسن فخری زاده اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۲:۳۰ دوشنبه ۲۱ آذر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری با «سعید علامیان»، نویسنده کتاب «تویی که نشناختمت» برای معرفی اثر گفتگو می‌کند.
تویی که نشناختمت: روایتی از زندگی دانشمند شهید محسن فخری‌ زاده به قلم سعید علامیان است. علامیان در این کتاب که نشر شاهد آن را منتشر کرده است زندگی دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده را روایت کرده است. برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گفتنی است، دانشمند شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی‌ به‌ ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. دانشمند شهید «محسن فخری‌ زاده» همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده و در این راستا، در دوران دفاع مقدس نیز پابه‌پای دیگر رزمندگان اسلام، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و تجربیات این دوران را سرلوحه خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور عزیر خود ایران قرار داد.
او متولد اول فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر قم بود که لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد.محسن فخری زاده بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.
شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

امتیاز شما