امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نقش سلامت روح و روان در کنترل بیماری‌های جسمی
نقش سلامت روح و روان در کنترل بیماری‌های جسمی

شنیدنیهای پزشکی که به فعالیت جهادی از ایران تا آفریقا پرداخت

مشاهده ۳۴۲
۱۴۰۱/۰۸/۱۹- ۱۴:۳۴
تعداد بازدید:342

طاهره سوری، متخصص بیماری‌های عفونی و پزشک جهادی گفت: برخی از شغل‌ها بیشتر یک حرفه هستند از این مشاغل می‌توان به وکالت، پلیس بودن و پزشک بودن اشاره کرد که جنبه‌های اخلاقی بسیاری دارند. علت آن که در گذشته به پزشکان طبیب می‌گفتند آن بود که جنبه حرفه‌ای و اخلاقی این شغل را مطرح می‌کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر طاهره سوری، متخصص بیماری‌های عفونی و پزشک جهادی در برنامه شب نشینی افزود: از نگاه من سرمایه پزشک ذخیره اخروی اوست که از اقداماتش سرچشمه می‌گیرد؛ پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد بیمارانی که توانایی مالی کافی برای درمان ندارند را رایگان درمان کند. این اقدامات به صورت دنیوی و اخروی برای انسان خوب است.
وی افزود: بسیاری از کارهای یک پزشک در حوزه کاری او قرار دارد و پزشک صرفا وظایف خود را انجام می‌دهد اما در کنار آن مسائل اخلاقی و اجتماعی وجود دارند که پزشک می‌تواند با توجه کردن به آن‌ها اقدامات زیبایی انجام دهد. به دنبال این مسئله من به کمک همکاران هلال احمر به بخش‌های مرزی و مرکزی ایران رفتم و به نیازمندان کمک کردم. همچنین در خارج از کشور به مناطق نیازمند آفریقا رفتم چرا که آن‌ جا محروم‌ ترین قسمت‌ها قرار دارند.
متخصص بیماری‌های عفونی و پزشک جهادی گفت: سلامتی برای من یک معجزه است و زمانی که سالم هستم از آن لذت می‌برم و تصمیم می‌گیرم بدون خستگی به دیگران کمک کنم تا سلامت را برای دیگران نیز فراهم کنم. طی دو سال کرونا فعالیت‌ها برای ما بسیار سنگین بود و تعداد بسیاری از بیماران به من مراجعه می‌کردند.
سوری اظهار کرد: کمک به دیگران همواره برای من احساس خوبی داشته و رضایت درونی ایجاد می‌کرده و می‌کند. زمانی که در آفریقا دیگران را درمان می‌کردم تعداد مراجعان به اندازه‌ای بالا بود که من دیرتر از دیگر همراهانم به محل اقامت‌مان بازمی‌گشتم.
وی افزود: آنچه در بیماری‌های عفونی تاثیر می‌گذارد سیستم ایمنی بدن است که آن نیز تحت تاثیر طرز تفکر افراد قرار دارد؛ به دنبال این مسئله افراد با داشتن روحیه مناسب می‌توانند سیستم ایمنی بهتری داشته باشند و در نتیجه در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر هستند.
احساس آرامش، شادی، لذت بردن از زندگی و موارد مشابه می‌توانند حال روحی افراد را بهبود بخشد و باعث پیشرفت سیستم ایمنی می‌شود؛ سیستم ایمنی بدن انسان به اندازه‌ای حساس است که با دیدن خواب بد نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در نتیجه حفظ سلامت روحی یکی از ارکان مهم در حفظ سلامت جسمی است.
متخصص بیماری‌های عفونی و پزشک جهادی گفت: فعالیت‌های جهادی برای من یک نیاز هستند و من به دیگر همکاران خود می‌سپارم تا در صورت فراهم بودن موقعیت خدمات جهادی به من اطلاع دهند تا بتوانم در این حرکت زیبا با آن‌ها همراه باشم. من سعی می‌کنم همیشه از فرصت‌های خدمت به دیگران استفاده کنم و در کمک‌ها و فعالیت‌های جهادی شرکت کنم چرا که هیچ حسی بهتر از این کار نیست.
سوری ادامه داد: انسان در کنار کار حتما باید زمانی را در کنار خانواده بگذراند و همچنین برای خود وقت بگذارد؛ من در این زمان‌ها به خواندن کتاب، یادگیری موسیقی و حرفه‌های جدید می‌پردازم تا همواره بتوانم حرفه‌ها و اطلاعات جدید یاد بگیرم. در کنار این مسائل ورزش نیز اهمیت بسیاری دارد چرا که برای سلامت جسمانی بسیار مناسب است.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی‌گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

امتیاز شما