امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران از نگاه نماینده مجلس
جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران از نگاه نماینده مجلس

زهره الهیان: چرا آمریکا زنان ایرانی را هدف قرار داده است؟

مشاهده ۲۹۰
۱۴۰۱/۰۸/۱۴- ۱۱:۱۳
تعداد بازدید:290

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر ما بتوانیم تحلیلی از حوادث داشته باشیم می‌توانیم آن‌ها را ریشه‌یابی کنیم و دلایل آن را بررسی کنیم. رسانه‌های غربی تلاش دارند با روایت‌سازی و جنگ‌ روایت‌ها مردم را از تحلیل درست دور کنند اما ما باید با ارائه اخبار صحیح مردم را نسبت به پشت صحنه تمامی اتفاقات آگاه سازیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، الهیان ادامه داد: در نشستی که افسران اطلاعاتی کشورهای مختلف درباره فضای مجازی ایران داشتند و در اربیل برگزار شد افسر اطلاعاتی آمریکا برنامه مجازی علیه ایران را طرحی بزرگ می‌نامد. این طرح کلان یک جنگ ترکیبی است که ابعاد مختلف در آن مورد حمله قرار گرفته است.

وی افزود: در این جنگ ترکیبی ما از چند جهت هدف دارد تا به ایران آسیب برساند و واضح‌ترین آن فشار اقتصادی آمریکا به ایران است که سعی دارد با ایجاد تحریم‌ها و محدود کردن ایران، اقتصاد ما را تضعیف کند.
او اظهار داشت: تغییر روایت‌ها توسط رسانه‌های غربی و ذهنیت‌سازی از اقدامات دیگر آمریکا است که علیه ایران انجام می‌شود؛ آمریکا ۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده تا علیه فضای مجازی ایران استفاده کند و ذهنیت کاربران را تغییر دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طی سال‌های اخیر آمریکا جنایات بسیاری مرتکب شده که به مردم بسیاری آسیب رسانده است؛ یکی از این جنایات تحریم‌ها هستند. تحریم‌هایی مانند تحریم قطعات هواپیما می‌توانند در آینده موجب سقوط آن و کشته شدن بسیاری از مردم شود.
الهیان ادامه داد: حق برخورداری از برخی امکانات تحریم شده از حقوق بشر هستند و اینکه کشوری اینگونه جلوی پیشرفت و سلامت ایران را بگیرد یک جنایت بسیار بزرگ است. طی مصاحباتی که اخیرا با مسئولان انجمن تالاسمی ایران داشتم متوجه شدم به دلیل تحریم‌های دارویی از سوی آمریکا بیش از ۶۰۰ بیمار تالاسمی جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: آمریکا شعار آزادی، حقوق بشر و حقوق زن را می‌دهد اما در همان زمان حقوق بسیاری را از مردم ایران دریغ می‌کند که مردم باید بیشتر به آن توجه کنند.
او اظهار داشت: ما در گذشته شاهد آن بوده‌ایم که اندیشکده‌های غربی در مقالات خود اظهار کرده بودند که انقلاب بعدی ایران انقلاب زنان خواهد بود؛ اکنون آمریکا نیز سعی دارد با استفاده از این تئوری‌ها حملات خود علیه ایران را پیش ببرد. آن‌ها می‌دانند تا وقتی که زن مسلمان ایرانی با دیدگاه‌های کنونی‌اش وجود داشته باشد آن‌ها نتوانسته‌اند به ایران نفوذ کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به دنبال این مسئله آن‌ها تمرکز خود را علیه عقاید زنان ایرانی گذاشته‌اند تا بتوانند به برنامه‌های طولانی مدت خود برسند.
الهیان گفت: ما مباحث مختلفی در حوزه امنیت داریم؛ این امنیت شامل ایجاد فضایی آرام از نظر محیطی و اقتصادی برای کسب‌ و کارها نیز می‌شود که این روزها به دلایل شرایطی که پیش آمده این امنیت کمی‌کاهش یافته است و ما باید دوباره آن را فراهم کنیم.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی‌گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

 


۱۰:۴۴

امتیاز شما