امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
دیدار استانداران ایلام و آذربایجان غربی با مدیر شبکه جهانی جام جم
دیدار استانداران ایلام و آذربایجان غربی با مدیر شبکه جهانی جام جم

شبکه جام ­جم به نقطه اتصال ایرانیان خارج کشور با استان­ های زادگاه خود تبدیل می­ شود

مشاهده ۲۷۰
۱۴۰۱/۰۴/۱۴- ۱۷:۲۸
تعداد بازدید:270

استانداران ایلام و آذربایجان غربی به صورت جداگانه از شبکه جهانی جام ­جم بازدید و با مدیر این شبکه گفتگو کردند.

له گزارش روابط عمومی رسانه ملی؛ دکتر ملکی مدیر شبکه جهانی جام ­جم در نشست با آقای دکتر بهرام ­نیا استاندار ایلام ضمن اشاره به سرمایه ایرانیان خارج کشور گفت: بخشی از سرمایه 4 هزار میلیارد دلاری ایرانیان خارج کشور در اختیار ایلامی­ هایی است که در کشورهای مختلف دنیا سکونت دارند و چنانچه بسته­ های سرمایه­ گذاری توسط مسئولان استانی تهیه و در برنامه­ های شبکه جهانی جام­ جم معرفی شود می­ توان این افراد را جهت فعالیت اقتصادی و سرمایه­ گذاری در شهرها و روستاهای زادگاه خود تشویق کرد. وی ایرانیان خارج کشور را به لحاظ علمی و فرهنگی سرآمد مهاجران دنیا دانست و دعوت از نخبگان استان جهت همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی ایلام را یک فرصت دیگر برای همکاری میان استانداری ایلام و شبکه­ های جهانی جام­ جم دانست. ملکی همچنین با اشاره به دو راهبرد هویت محوری و عدالت ­گستری که در رسانه ملی دنبال می­ شود نمایش قومیت ­ها و ایلات و زیبایی­های زندگی عشایری استان ایلام در قاب شبکه جهانی جام­ جم را از جمله علاقمندی­ های مخاطبان دانست و نسبت به عملیاتی شدن آن در آینده­ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

آقای دکتر بهرام ­نیا استاندار ایلام نیز ضمن تشکر از این جلسه، به تنوع قومی و نیز ظرفیت­ های بالای استان ایلام در حوزه گردشگری و بوم گردی اشاره کرد و گفت: ما در استان ایلام در حال حاضر پروژه­ های نیمه تمامی نظیر احیای منطقه گردشگری پشت ارشت را داریم که چنانچه یک سرمایه­ گذار قدم پیش بگذارد می­تواند به ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگری خارجی و داخلی و اشتغال­ آفرینی تبدیل شود. وی طرح پرورش ماهی در ارس، منابع نفتی و گازی ایلام، عرصه کشاورزی این استان، معادن فراوان از جمله قیر طبیعی، منطقه آزاد مهران و امثال آن را از جمله ظرفیت­های مناسب برای جذب سرمایه ایرانیان خارج کشور دانست. وی اظهار امیدواری کرد این همکاری زمینه ­ساز پیشرفت هر چه پیشرفت استان ایلام، کاهش محرومیت، افزایش فرصت­­های شغلی و مهاجرت معکوس شود.

در دیدار استاندار آذربایجان غربی با مدیر شبکه جهانی جام­ جم نیز، ملکی همزیستی مسالمت­ آمیز ادیان و مذاهب مختلف در استان آذربایجان غربی را نشان دهنده قدرت همدلی و انسجام در ایران اسلامی دانست و گفت : اینکه کلیسا، مسجد، کنیسه، آتشکده و امثال آن همراه با اهل تشیع و تسنن در آذربایجان غربی درکنار هم زندگی می‌کنند گویای سطح فرهنگ و مدارای بالای موجود در کشور و اتحاد و همدلی و انسجام ملی است که باید در شبکه جهانی جام­ جم به خوبی به نمایش در آید. وی ظرفیت­های استان آذربایجان غربی در حوزه گردشگری را استثنایی دانست و گفت : به عقیده من چنانچه توان گردشگریِ تفریحی، تاریخی، طبیعی و گردشگری سلامت موجود در این استان به ایرانیان خارج کشور معرفی شود آنها نه تنها خود می ­آیند و خارجی­ ها را نیز تشویق به سفر به ایران می­کنند بلکه برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه فضاهای گردشگری و ساخت هتل نیز اعلام آمادگی خواهند کرد. مدیر شبکه جهانی جام­ جم گفت : ما آماده ­ایم تا مشروط به عدم تبلیغ، با همه استانها از جمله استان آذربایجان غربی جهت جذب سرمایه‌های مالی، علمی و فناوری ایرانیان و بویژه هم استانی‌های خارج کشور همکاری کنیم، اقدامی‌که می­تواند زمینه­ ساز پیشرفت هر چه بیشتر و توجه به هویت ­محوری و عدالت­ گستری در سطح ملی شود.

آقای معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز وجود رابطه معنادار میان رسانه ملی و استانها را ضروری خوانده و گفت : استان ما از ظرفیت­های فراوان کشاورزی، معدنی، تجاری و گردشگری برخوردار است که علت عدم استفاده از بسیاری از آنها فقدان سرمایه کافی است. وی وجود معادن طلا، مس، تیتانیوم، سیلیس و در کنار آن پایانه­ ها و بازارچه­ های مرزی و منطقه آزاد ماکو و نیز ظرفیت­های ترانزیتی استان را فرصت مناسبی برای علاقمندان به سرمایه­ گذاری سودآور خواند. به گفته وی 33 درصد سیب کشور و 22 هزار تن عسل در این استان تولید می­شود که می­تواند فضای خوبی را برای صنایع تبدیلی فراهم آورد. در این جلسه آقای دکتر جلال­ زاده نماینده مردم ارومیه نیز ضمن تشکر از شبکه جهانی جام جم به واسطه برگزاری این جلسه گفت : بعد از تشکیل جلسه شورای عالی ایرانیان خارج کشور توسط رئیس جمهور، ما در مجلس در حال تنظیم نهایی قانون ایرانیان خارج کشور هستیم و تلاش خواهیم کرد تا از این طریق پیوند مستمری میان ایرانیان خارج کشور با میهن اسلامی فراهم آوریم. وی استان آذربایجان غربی را یک فرصت استثنایی برای پیشرفت عنوان کرد که در صورت توسعه زیر ساخت های مورد نیاز و کمک رسانه ملی برای معرفی ظرفیت ­های آن می­توان به آبادانی هر چه بیشتر آن و بالطبع رشد و توسعه ملی امیداوار بود.

در پایان هر دو نشست مقرر گردید نمایندگان دو طرف چارچوب تفاهم ­نامه همکاری را تنظیم و جهت امضای نهایی آماده نمایند.

تصاویر

امتیاز شما