امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

درخشش «مراد» در جشنواره «ورد فست هیوستون» آمریکا

مشاهده ۱۴۷
۱۴۰۱/۰۲/۰۱- ۱۱:۴۸

فیلم مستند «مراد» تولید سیمای مرکز سمنان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح الله فخرو بهترین مستند کوتاه پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین المللی «ورد فست هیوستون» آمریکا در سال 2022 شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این فیلم پیشتر نیز توانسته بود با کنار زدن فیلم هایی از کشورهای کانادا، آمریکا و ایتالیا، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره «وسویوس» ایتالیا را دریافت کند.
«مراد» قصه زندگی عاشقانه مرید و مراد است که حقیقت زندگی آنان با معجزه، پیوند خورده است.
جشنواره «وردفست هیوستون» پنجاه و پنجمین دوره خود را با شرکت بیش از 74 کشور برگزار می‌کند. بزرگترین سینماگران حال حاضر دنیا اولین آثار خود را در این جشنواره نمایش داده اند. استیون اسپیلبرگ، برادران کوئن، ریدلی اسکات، انگ لی، برایان دی پالما از جمله کسانی هستند که آثارشان در این جشنواره برگزیده شده است.
جشنواره «وردفست» که هرساله در هیوستون آمریکا برگزار می‌شود بیش از شصت سال پیش به عنوان یک انجمن بین المللی فیلم در آگوست 1961 تاسیس شد. «ورد فست هیوستون» قدیمی ترین جشنواره فیلم ویدیوی مستقل جهان است که در آوریل 1968 به یک جشنواره بین المللی فیلم رقابتی تبدیل شد و هم اکنون همراه با جشنواره‌های نیویورک و سان فرانسیسکو جزو سه جشنواره بزرگ شمال آمریکا به حساب می آید.

امتیاز شما