امروز يك شنبه  ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

بهشت گمشده ایران در «گردش و ورزش» معرفی می‌ شود

مشاهده ۹۴
۱۴۰۱/۰۱/۲۴- ۱۴:۲۶

برنامه «گردش و ورزش» رادیو ورزش، این هفته به معرفی نقاط گردشگری چابهار واقع در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، چابهار یکی از مهمترین شهرهای بندری ایران است که از نظر اقتصادی و گردشگری بسیار مورد توجه عموم مردم قرار دارد. این شهر در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده و تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. به دلیل جاذبه‌های بی‌نظیری که در این شهر بندری وجود دارد به آن لقب «بهشت» جنوب ایران داده شده است. از لحاظ آب و هوایی این شهر دارای شرایط بهاری و معتدلی است و به همین دلیل به آن لقب «چابهار» یا «چهاربهار» داده شده است.

زیبایی‌های چابهار وقتی دو چندان می‌شود که با مردم محلی آن تعامل می‌کنید و مهمان نوازی و خونگرمی آنان شما را ذوق‌ زده می‌کند. در میان کشورهای آسیای میانه، نزدیک‌ترین راه دسترسی به آب های آزاد است. در اسکله‌هایش کشتی‌های اقیانوس پیما لنگر می‌گیرند.
برنامه «گردش و ورزش» در این هفته به معرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار از جمله کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، جنگل حرا، جزیره شیطان،  و ... می‌پردازد.
از بخش‌های متنوع برنامه می‌توان به ارتباط با کارشناس برنامه، کارشناس هواشناسی و گزارش‌های مردمی از مکان‌های دیدنی شهرشان اشاره کرد.
برنامه «گردش و ورزش» جمعه 26 فروردین ماه از ساعت ۷:۱۰، به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و گویندگی اختر زورقچیان از رادیو ورزش پخش می‌شود.

امتیاز شما