امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«بهاردلگشا»همراه با رسانه استانی فارس

مشاهده ۷۸
۱۴۰۰/۱۲/۲۶- ۱۷:۵۰

صدا و سیمای فارس به مناسبت نوروز 1401، برنامه‌های جدید، شاد و مفرحی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تولید فیلم های داستانی «ردیف شاهچراغ»، «آقای امیدوار» و «پابوس» برای پخش از شبکه‌های سراسری و استانی فارس در نوروز 1401 آماده شده است.

ساخت مستند شعار سال در 13 قسمت، مستند معرفی آداب و رسوم و سنت های مردم فارس، مستندهایی به منظور معرفی مکان‌های گردشگری، تاریخی، تفریحی و مذهبی و آداب و رسوم استان فارس از جمله این برنامه‌هاست.

در ایام نوروز بسته‌های مختلفی در لابه لای برنامه‌های صبحگاهی و شامگاهی برای اطلاع رسانی به مخاطبان بویژه مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و از ابتدای فروردین نیز با طراحی جدید جدول برنامه‌ها و شناور بودن آن، سیمای فارس ساعت 9 تا 12:30، آماده ارتباط با مسئولان و اطلاع رسانی آخرین خبرهای نوروزی و استانی است.

برنامه تلویزیونی زنده «بهاردلگشا» نیز ساعت 21:30 تا 23:30 هر شب با هدف اطلاع رسانی از آخرین اخبار و تفریح و سرگرمی و ایجاد فضای شاد و بانشاط برای بینندگان روی آنتن شبکه فارس می رود.

همچنین رادیو فارس در زمینه‌های اطلاع رسانی، سرگرمی و تفریحی و آموزش تدارک دیده شده است. جدول برنامه‌های  نوروزی رادیو فارس شناور طراحی شده و از ضرباهنگ خوبی برخوردار است تا امکان ارتباط با مسئولان و ارائه آخرین خبرها و پیام های نوروزی و پخش گزارش های مردمی فراهم شود، به همین منظور 10 بخش با عنوان رادیو پیام ساعت 9 تا 22:30 هر یک ساعت به مدت ده دقیقه در نظر گرفته شده است.

طنز شاد «شاخه نبات» و «بهار نارنج» هم به ترتیب هر عصر و صبح نوروز  به مدت 90 دقیقه پخش می‌شود که نام این برنامه‌ها از نمادهای استان فارس انتخاب شده اند و از آیتم هایی چون ترانه، نمایش طنز، گزارش و گفت و گو تشکیل شده اند. برنامه طنز «پنجیر» از دیگر برنامه‌های تولیدی رادیو فارس است که به مدت 30 دقیقه با لهجه شیرازی درقالب موضوعات اجتماعی روی آنتن می رود. تولید برنامه‌های «گرامافون»، «باغ ارم» و «کوچه باغ ترانه» شامل پخش ترانه‌های خاطره انگیز و قدیمی و امروزی در کنار دیگر برنامه‌های نوروزی رادیو فارس است.

همچنین در حوزه ادبیات برنامه‌های «ترنم بهار»، «دمی‌با حافظ» و «گلی از بوستان» در نظر گرفته شده است و برنامه «کتابستان» علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی را در فصل بهار مهمان می‌کند.
مسابقه مشاعره «شعر و شور» نیز با حضور کودکان و نوجوانان، مسابقه «کوچه هفت پیچ» با لهجه شیرازی و حال و هوای شیراز و استان فارس و آیتم های بومی محلی از دیگر برنامه‌هایی است که در نوروز 1401 از رادیو فارس پخش می‌شود.

همچنین بخش پیام رادیو فارس در ایام نوروز از ساعت 8:30 تا 22:30 هر یک ساعت به مسافران اطلاع رسانی می‌کند. رادیو پیام شبکه فارس از طریق برقراری ارتباط زنده با هواشناسی، پلیس و اطلاعات پرواز آخرین خبرها را به سمع شنوندگان می رساند و علاوه بر رویکرد آگاهی بخشی از طریق ارائه بسته‌های آموزشی، پخش ترانه‌ها و سرود تلاش می‌کند، همراه خوبی برای مخاطبان باشد.

پخش برنامه تاریخی «شیرازنامه» شامل معرفی باغات و دروازه‌های شیراز و برنامه «ترانه باران» در خصوص معرفی آداب و رسوم و فرهنگ عامه مردم فارس از دیگر برنامه‌هایی است که در تمام ایام نوروز تقدیم شنوندگان می‌شود.

تولید و انتشار پوستر و اطلاع نگاشت نیز به منظور معرفی برنامه‌های نوروزی رادیو و تلویزیون از جمله عناوین برنامه‌ها و زمان پخش از شبکه فارس از اقدامات معاونت فضای مجازی شبکه فارس در نوروز 1401 است.

بازتولید و نشر آیتم گردشگری با عنوان آیتم «دور ویژه فضای مجازی» و معرفی جاذبه‌های توریستی و گردشگری، تقطیع و بازتولید آثار منتخب سیما در ایام نوروز در فضای مجازی، برگزاری پویش نیک سرشتان ویژه نیکوکاری و کمک به خانواده‌های نیازمند در آستانه سال نو از جمله برنامه‌های فضای مجازی شبکه فارس در ایام نوروز به شمار می آیند.

همچنین برگزاری پویش بهاری با عنوان «سال نو، قرن نو» با موضوعات  گردش در طبیعت، مسافرت های نوروزی، تکریم بزرگترها، سفره‌های هفت سین و حضور در اماکن مذهبی و تاریخی از دیگر برنامه‌های فضای مجازی شبکه فارس است که در این پویش تصاویر و ویدئوهای منتخب از سیمای فارس و رادیو نما پخش و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

معاونت خبر صدا و سیمای فارس در نوروز 1401 با برقراری ارتباط های متعدد با شهرستان‌های استان در بخش های خبری ساعت 11 و 16 رادیو و 16:4 و 20:45 تلویزیون به معرفی جاذبه‌ها و معرفی مکان‌های گردشگری کمتر شناخته شده استان فارس می‌پردازد. همچنین اطلاع رسانی در خصوص ایام نوروز با ارتباط متعدد و تهیه گزارش از مسئولان اداره‌ها و دستگاه‌های ذیربط مانند پلیس راه، آتش نشانی، شهرداری و نیروی انتظامی و ستاد اجرایی خدمات سفر فارس از ابتدای شعبان آغاز شده است.

تصاویر

امتیاز شما