امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی طرح جامعه دوست‌دار خانواده سوژه «قلمرو فرهنگ»

مشاهده ۱۶۸
۱۴۰۰/۱۰/۰۴- ۰۹:۲۳

بررسی طرح جامعه دوست‌دار خانواده موضوعی است که رادیو فرهنگ شنبه 4 دی در برنامه «قلمرو فرهنگ» مطرح می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «قلمرو فرهنگ» این هفته با بررسی موضوع طرح جامعه دوست‌دار خانواده پخش می‌شود.

بنیاد ملی خانواده و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استناد تفاهمنامه مشترک، اقدام به اجرای طرح «شهر دوستدار خانواده» در سطح شهرداری‌های کشور کردند. 
این طرح با هدف شناسایی و هم افزایی ظرفیت ها، اقدامات، برنامه‌ها و دستاوردهای شهرداری‌ها در حوزه خانواده و ترغیب به اقدامات مؤثر در برنامه‌های سالیانه و جاری در حوزه‌های شهرسازی و معماری، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهروندی با مشارکت، توانمندسازی و فعال کردن گروههای مردمی و گسترش فعالیت های خیرخواهانه در حوزه خانواده به اجرا در می آید.
ترویج ازدواج آسان، به هنگام و آگاهانه با اجرای برنامه‌های موثر توسط شهرداری‌ها، ایجاد زمینه مهارت آموزی شهروندان با هدف پایداری زندگی مشترک، کاهش طلاق، پیشگیری از اختلافات خانوادگی، فرزندآوری و ارتقاء کیفیت زندگی در شهری عاری از آسیب های اجتماعی و خانواده محور، از دستاوردهای نهایی این طرح است. 
به همین منظور در برنامه «قلمرو فرهنگ» امروز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین ندیمی، پژوهشگر جمعیت، با حضور در استودیو و دکتر مریم اردبیلی، آینده پژوه و دکتر ناهید دیناروند، روان شناس بالینی و مشاور خانواده به صورت کارشناس تلفنی به بررسی این موضوع می‌پردازند.
برنامه «قلمرو فرهنگ» به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر و گویندگی پیمان شیخی، ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما