امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

تأکید بر نقش کلیدی صداو سیما در حوزه پدافند غیر عامل

مشاهده ۱۲۰
۱۴۰۰/۰۸/۱۲- ۱۲:۰۱

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان شرقی به منظور بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه‌های پدافند غیر عامل و رسانه با مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست، محمد باقر آقایی، مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری با بیان اینکه صدا و سیما در حوزه فرهنگ سازی پدافند غیر عامل نقش کلیدی و موثر دارد گفت: پدافند غیرعامل، یک سازمان حاکمیتی و فراجناحی بوده و تحقق اهداف آن تکلیف ملی است. آقایی افزود: پدافند غیر عامل بر اساس منویات مقام معظم رهبری شکل گرفته و اگر در این حوزه خوب کار نشود در مدیریت بحران با مشکل مواجه می‌شویم. وی همچنین به جنگ‌های نوین عصر حاضر اشاره و تصریح کرد: در عصر جدید جنگ‌ها مردم محور و به اصطلاح جنگ نرم است و کسی پیروز این میدان است که مدیریت افکار عمومی یک کشور را در دست داشته باشد و صدا و سیما نیز با توجه به رسالتش می تواند در این حوزه بسیار کارآمد و مفید باشد.

مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز از فرهنگ سازی و بومی‌کردن مباحث حوزه پدافند غیرعامل در استان خبر داد و ابراز امیداوری کرد با برنامه ریزی‌های مدون و تعاملات دوجانبه، بتوانیم قدم های موثری در راه تحقق بیانات مقام معظم رهبری و پیشبرد اهداف پدافند غیر عامل برداریم. صفری نتیجه پدافند غیرعامل را امنیت خاطر مردم دانست و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، منشا اهمیت پدافند غیر عامل استناد به سخنان آینده نگرانه مقام معظم رهبری در این زمینه است. وی ضرورت بهره گیری از همه ظرفیت های موجود خصوصاً در بحث فرهنگ سازی و آموزش، نقش رسانه ملی را بی بدیل دانست و خواستار توجه بیشتر به موضوع پدافند غیرعامل شد.

مدیرکل شبکه استانی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش، اجرای سیاست ها و خط مشی‌های قرارگاه پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگ سازی و آرامش بخشی به جامعه را از وظایف و اولویت های مهم صدا و سیما برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از اقدامات رسانه بسترساز فرهنگ سازی موضوع پدافند غیرعامل است و مطالبه گری نیازهای لازم در توسعه و گسترش دانش مهم پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مترقی توسط دستگاه‌های مسئول باید پیگیری شود. صفری در پایان بر اهتمام و روشنگری مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به گستره وسیع و عمیق پدافند غیرعامل تأکید و از آمادگی کامل رسانه ملی در پوشش اقدامات و برنامه‌های پدافند غیرعامل خبر داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی هم در پایان از همکاری رسانه‌ها، به ویژه شبکه سهند در  ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل و اطلاع رسانی برنامه‌های این هفته قدردانی و با اهدای سپاس نامه ای به مرتضی صفری، مدیر کل شبکه استانی آذربایجان شرقی، تلاش مجموعه صدا و سیما در این خصوص را ارج نهاد.

امتیاز شما