امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

«شهاب علم» بر فراز کانال اردوی شبکه سحر

مشاهده ۱۷۳
۱۴۰۰/۰۶/۱۵- ۱۳:۵۰

کتابخانه معروف آیت الله مرعشی نجفی(ره)، یکی از برجسته ترین مراجع تقلید و از علمای پرتلاش معاصر، امشب در مستند «شهاب علم» به مخاطبان اردوزبان شبکه سحر معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتابخانه غنی و ارزشمند عالم بزرگوار آیت الله مرعشی نجفی(ره) در مستند «شهاب علم» از کانال اردوی شبکه سحر به تصویر کشیده می‌شود.
در این مستند علاوه بر تشریح زندگی گهربار آیت الله مرعشی نجفی(ره) و معرفی آثار موجود در کتابخانه، بدان توجه داده خواهد شد؛ که به لحاظ وجود مجموعه نسخه‌های خطی اسلامی، نخستین کتابخانه در کشور و سومین کتابخانه در جهان اسلام به شمار می‌رود.
این نسخه‌ها در موضوعات مختلفی چون فقه و اصول، کلام و عقاید، منطق و فلسفه، عرفان و تصوف، حدیث، تفسیر و علوم قرآن، ادبیات، اخلاق، طبیعیات، تراجم و رجال و درایه، انساب، علوم غریبه و اعداد، فیزیک، شیمی، ریاضی، جغرافی، هیات و نجوم، طب و موسیقی است که به آن اشاره خواهد شد.
همچنین در این مستند به «تعلیقات احقاق الحق»، «مشجرات آل الرسول»، «طبقات النسابین» و «حاشیه برعمدة الطالب» که از مهمترین تالیفات ایشان بوده اشاره خواهد شد و بیان خواهد شد که وی برای نگارش برخی از آنان به کشورهای مختلفی سفر کرده و با دانشمندان ادیان مختلف به گفت وگو نشسته است.
سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی(ره) از مراجع تقلید شیعه پس از آیت الله بروجردی(ره) و از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری(ره) و آقا ضیاء عراقی(ره) بوده است. مدرسه‌های مرعشیه، شهابیه، مهدیه و مؤمنیه از مراکز علمی و مذهبی است که ایشان تأسیس کرده است. آیت‌الله مرعشی نجفی(ره) بنا به وصیت خودشان در کتابخانه اش ، "کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی" در شهر مقدس قم، دفن شده است.
مستند «شهاب علم» با زبانگردانی پروانه طالبی، 15 شهریور ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 56 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش می‌شود.

امتیاز شما