امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر زائران پاکستانی از میرجاوه تا کربلا در «سرگشته خورشید»

مشاهده ۲۹۳
۱۳۹۹/۰۵/۲۹- ۱۳:۲۸

مستند «سرگشته خورشید» داستان سفر پرفراز و نشیب زائران پاکستانی حرم اباعبدالله حسین (ع) رادر حرکت به سمت کربلا و عبور از ایران، به زیباترین شکل روایت می‌ کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «سرگشته خورشید» عنوان مستندی است که در شبکه سحر تولید شده و روایتگر سفر پر فراز و نشیب زائران پاکستانی است. این زائران در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عشق زیارت، پس از طی مسافت حدود 1500 کیلومتری در خاک پاکستان و تحمل دشواری‌های بسیار به دلیل وجود برخی ناامنی‌ها در این کشور، از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده و پس از استراحتی کوتاه در میرجاوه و زاهدان، عازم کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) می‌شوند. آنان بعد از زیارت حرم امام حسین (ع) و در پایان مراسم راهپیمایی اربعین به ایران بازمی‌گردند و به زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه (ع) در قم می روند و سپس به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و در آخر از مرز میرجاوه به کشور خود باز می‌ گردند.
شرح حالات معنوی زائران عاشق پاکستانی در اماکن مقدس از نقاط قوت این مجموعه ارزشمند است که در 7 قسمت تقدیم اردو زبانان می‌شود.
مستند«سرگشته خورشید» به تهیه کنندگی و کارگردانی؛ افسانه مهربانی و دیگر عوامل از جمله ایده پردازی و مدیریت برنامه؛ حمید رضا قربانی ، مشاور و ناظر پروژه ؛ رضا درویش نوری، نویسنده ؛ تارا یونس تبار، تصویربردار؛ حسن سلیمانی، صدابردار؛ میلاد پیروز رام، نور پرداز؛علی کریمی، تدوینگر ؛ سلمه اربابون ، فاطمه سعیدا ، گوینده متن؛ میلاد میرزایی و مترجم ؛حسن زیدی هستند.
این مجموعه برای پخش در ایام سوگواری امام حسین (ع) در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک در جدول پخش کانال اردوی شبکه سحر قرار می‌ گیرد.

امتیاز شما