امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

از ماه ماه تا برادر جان تقدیم به روزه‎داران شبکه سه

مشاهده ۷۳۴
۱۳۹۸/۰۲/۱۷- ۱۶:۴۷

در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های شبکه سه سیما اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،گروه‌های برنامه‌ساز شبکه سه هراهی با روزه داران برنامه‌های متنعی تدارک دیده‌اند.

گروه اجتماعی: برنامه «ماه ماه»  به تهیه‎کنندگی سید علی احمدی در 30 قسمت 70 دقیقه‎ای برنامه ویژه برنامه افطار شبکه سه سیماست که به صورت زنده پخش خواهد شد. این ویژه برنامه گفت‎وگو محور با رویکرد مثبت‎نگری، مهربانی، امیدبخشی و تمرکز بر مقولاتی چون ایثار، از خودگذشتگی و بخشش، هر شب از ساعت 19 تا حوالی اذان مغرب با روزه‎داران همراه می‎شود.
گروه فرهنگ و معارف اسلامی‌شبکه سه با ویژه برنامه سحرگاهی «ماه من» که یک برنامه ترکیبی زنده با آیتم‌های جوان‌پسند است، با اجرای نجم‌الدین شریعتی از اول ماه مبارک تقدیم مخاطبان می‎شود. این برنامه سحرگاهی 30 قسمت 80 دقیقه‎ای است که از ساعت 3 بامداد آغاز می‌شود. تهیه کنندگی این برنامه را محمدرضا رضائیان برعهده دارد 
برنامه «سمت خدا» هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت 13:30 پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه‎کنندگی سید عبدالمجید رکنی و با اجرای نجم‎الدین شریعتی و با حضور کارشناسان به مباحث زیر می‌پردازد:
روزهای شنبه حجت‎الاسلام عابدینی به بحث سیره تربیتی انبیای الهی در قرآن کریم می‎پردازد، حجت‎الاسلام سید جواد بهشتی در یکشنبه‌ها بحث تقوای الهی در قرآن کریم را خواهد گفت، حجت‎الاسلام فرحزاد شرح ادعیه صحیفه مبارکه سجادیه را در روزهای دوشنبه پیگیری خواهد کرد، سه‎شنبه‌ها حجت‎الاسلام عاملی از راه‌های نزدیک شدن به خدا سخن خواهد گفت و روزهای چهارشنبه حجت‎الاسلام والمسلمین سعیدی درباره آرامش در زندگی بر مبنای کتاب چهل حدیث امام صحبت می‌کند. پنجشنبه‌ها نیز حجت الاسلام عالی به مبحث یاد مرگ می‌پردازد.

باز پخش برنامه سمت خدا، روز بعد ساعت 6 بامداد خواهد بود. برنامه اصل مطلب به تهیه‎کنندگی مهدی امینی در 40 قسمت 4 دقیقه‎ای است که اخلاق در جامعه را در منظر قرآن و از نگاه اسلام به شکل مختصر و مفید مطرح می‌کند تا بیننده در کوتاه‎ترین زمان بیشترین بهره را ببرد. این مباحث از زبان حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی مطرح می‎شود. همچنین دعای‌های ماه مبارک رمضان، افتتاح، ابوحمزه و مجیر در برنامه‎ای با عنوان «روی نیاز» هر روز از این برنامه پخش خواهد شد.
«تنها مسیر» هم با 30 کلیپ 5 دقیقه‎ای صحبت‎های حجت‎الاسلام‎والمسلمین پناهیان درخصوص موضوعاتی چون رحمت خدا، شب قدر، شب جمعه، امیرالمومنین (ع)، امام حسین(ع)و ...تقدیم مخاطبان می‎شود.
مجموعه مستند «ادب حضور» در 3 قسمت 30 دقیقه‎ای به تهیه‎کنندگی حسن محمدیان مفرد کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی‌شبکه سه سیماست که به نقش اجتماعی هیئات مذهبی در هیئت محبین اهل بیت فشم، هیئت مدافعان حریم ولایت بم و مهدیه شهرستان بیرم لارستان فارس می‎پردازد.
ترتیل خوانی قرآن کریم در 30 برنامه 75دقیقه‎ای با حضور حجت‎الاسلام و المسلمین دکتر حاج ابوالقاسم به عنوان کارشناس و از ساعت 14:35 به صورت زنده از شبکه سه پخش می‌شود. این برنامه جزخوانی دسته جمعی قرآن مجید را از حرم حضرت معصومه (س) پوشش می‎دهد. پخش سخنرانی‌های مذهبی هر روز 5:10 بامداد با سخنرانانی چون حجج‎الاسلام ماندگاری، کازرونی، دکتر ر فیعی و حسینی قمی، ساعت 11،از بخش‌های این برنامه به‎شمار می‎آید.
«زلال احکام» در 30 قسمت 15 دقیقه‎ای به تهیه‎کنندگی محمدرضا عطارد و با حضور حجت‎الاسلام والمسلمین فلاح‎زاده به تبیین احکام اسلامی و بخصوص مسائل مربوط به ماه مبارک رمضان و پاسخ به شبهات و پرسش‎های مخاطبان می‎پردازد.
مجموعه تلویزیونی «برادر جان» به کارگردانی محمدرضا آهنج به قلم سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از سه‎شنبه 17 اردیبهشت، ساعت 20:35، تقدیم مخاطبان شبکه سه سیما می‎شود.
علی نصیریان، حسام منظور، کامران تفتی، حسن پورشیرازی، آفرین عبیسی، لعیا زنگنه، سعید چنگیزیان، سجاد افشاریان، نسیم ادبی، ندا جبرائیلی، شیوا ابراهیمی، آرش فلاحت پیشه، محبوبه صادقی و جلیل فرجاد و جانان نعمت‎الله تیم بازیگران اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. «برادر جان» محصول گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما و ملودرامی اجتماعی - مذهبی است که داستان برادری، برابری و جان‌فشانی سه برادر است که زبان‌زده شده و خدا و خلق از آن‌ها در آسایش هستند. تا این‌که ناگهان حادثه‌ای واقع می‌شود که نامش حق‌الناس است...»
سریال تلویزیونی «برادر جان» از 17 اردیبهشت آغاز و هر شب ساعت 20:35 پخش می‌شود. باز پخش این مجموعه 1:30 بامداد، 10 و 16 است.

امتیاز شما