امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه استانی افلاک مرجع اطلاع رسانی سیل لرستان

مشاهده ۱۴۵۹
۱۳۹۸/۰۱/۱۹- ۰۹:۴۵

یازده شهرستان استان لرستان در روزهایی ابتدایی نوروز 98، درگیر سیل شدید بود و صدا‌وسیمای مرکز لرستان فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی این سیل و اقدامات صورت گرفته برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان انجام داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدا‌وسیمای مرکز لرستان فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه اطلاع‌رسانی سیل استان و اقدامات صورت گرفته برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان انجام داد. با توجه به پیش‌بینی‌ها و هشدارهای هواشناسی، صدا‌وسیمای مرکز لرستان ضمن تولید برنامه‌ها و گزارش‌ درخصوص شرایط آب و هوایی و  بارندگی‌ها، از همان روز اول فروردین و چند روز  قبل از وقوع سیل، اقدام به اطلاع‌رسانی درخصوص وقوع سیل و طوفان کرد. تلاشگران عرصه اطلاع رسانی مرکز لرستان از لحظه بروز سیل اولیه در 5 فروردین با حضور در مناطق بحرانی و آسیب‌دیده در کنار مردم و مسئولان، پوشش رسانه ای لازم را انجام دادند. همچنین اعزام واحد‌های سیار تلویزیونی و SNG به مناطق  بحران زده استان و پوشش زنده وضعیت منطقه و مردم و امدادرسانی در دستور کار قرار گرفت. قرارگاه رسانه‌ای  پلدختر در  16 فروردین 98 و  قرارگاه رسانه‌ای معمولان در تاریخ 17 فروردین 98  راه اندازی شد. اعزام دو اکیپ تولیدی سیما و 2 تیم خبری با  استفاده از ظرفیت خبرنگاران مستقر در  مناطق سیل زده، تولید گزارش‌های خبری و پخش از خبر سراسری، ارتباط رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری، شما، شبکه‌های استانی و  خبر  و حضور موثر در فضای مجازی از دیگر اقدامات صدا‌وسیمای لرستان بود.

صدای مرکز لرستان از 2 تا 17 فروردین 98 با 35 ویژه برنامه با مدت زمان 7440 دقیقه با موضوع سیل در خدمت شنوندگان بود. برقراری391 ارتباط با مقامات استانی، کشوری و لشکری (نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران ، شهردار، پخش زنده جلسه ستاد بحران استان به ریاست جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و با حضور مهندس امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و ... ) و گزارشگران و کارشناسان مختلف در حوزه‌های هواشناسی، مدیریت بحران و راهداری و.... از دیگر اقدامات مرکز لرستان در این ایام بود. همچنین پخش 10 برنامه با مدت زمان 4560 دقیقه و بیش از 300 ارتباط زنده با گزارشگران، کارشناسان و مقامات استانی، لشکری و قرارگاه رسانه‌ای مستقر در شهرهای پلدختر و معمولان، پخش 24 ساعته زیرنویس شبکه استانی با موضوع سیلاب در قالب هشدار، اطلاع رسانی و...و رله کردن زیرنویس های فوری در شبکه سراسری خبر از فعالیت‌های سیمای لرستان در این مدت بود. ارسال 195خبر مکتوب، گزارش تصویری و رادیویی ارسالی به تهران، 20 ارتباط تلویزیونی و رادیویی، 16گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه استانی و شبکه خبر ، 17مصاحبه با مسئولان کشوری و 160 خبر تلویزیون و رادیوی محلی از اقدامات واحد خبر مرکز لرستان است.

صدا و سیمای مرکز لرستان همچنین با پوشش کامل سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیران راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، بهداشت و درمان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان سپاه و ارتش و....سعی در اطلاع رسانی سریع و به موقع امدادرسانی به حادثه‌دیدگان داشت.

واحد فنی صداوسیمای مرکز نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی، با علم به اینکه خط انتقال برق روستایی که ایستگاه معمولان در آن واقع‌شده، زیرآب خواهد رفت، قبل از سیل یک ایستگاه تلویزیونی موقت در شهر معمولان برای پوشش 10 شبکه تلویزیونی راه‌اندازی کرد.

در روز وقوع سیل نیز با توجه به اینکه تمام فیبرهای مرکز قطع بود، شبکه افلاک بر روی ماهواره قطع شد و در کمترین زمان ممکن، تمام شهرهای این استان از طریق خط زمینی پوشش داده شدند. ایستگاه تلویزیونی شهر پل‌دختر هم در روز 13 فروردین راه‌اندازی شد. این مرکز با مستقر کردن یک دستگاه واحد سیار و نصب لینک در کنار رودخانه خرم‌آباد، هشدارهای لازم را به مردم داد  و به‌صورت زنده از محل اطلاع‌رسانی کرد.

تصاویر

امتیاز شما