امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

دلایل پیشتازی مخالفان اردوغان در انتخابات شهرداری‌ها و شوراهای شهر در ترکیه

مشاهده ۶۳۴
۱۳۹۸/۰۱/۱۷- ۱۲:۲۵

میزان مشارکت مردم و نتایج نوزدهمین دوره انتخابات محلی ترکیه، موضوع برنامه امشب «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه جهانی سحر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر، امشب شنبه 17 فروردین موضوع انتخابات شهرداری‌های ترکیه را تحلیل می‎کند.
در برنامه گفت‌وگو محور «شبانه سیاسی» کانال کردی شبکه سحر که به لهجه کرمانجی پخش می‌شود، آراء و نتایج انتخابات نوزدهمین انتخابات محلی ترکیه که در جریان آن شهرداران، شوراهای شهر و روسای مناطق به مدت ۵ سال انتخاب می‌شوند با حضور کارشناس حاضر بحث و بررسی می‌شود.
مجری برنامه، «رسول شیخ کانلو» دلایل عدم توفیق حزب عدالت و توسعه را در کسب آرای قابل توجه در شهرهای مهم آنکارا، ازمیر و استانبول و همچنین بررسی نتایج حزب جمهوری خلق در انتخابات شهرداری‌های ترکیه را با کارشناس برنامه مطرح خواهد کرد.
محمدعلی دستمالی کارشناس برنامه همچنین درباره موفقیت حزب جمهوری خلق در این انتخابات ، نقطه نظرات خود را بازگو می‌کند.
این برنامه همچنین به چگونگی برگزاری انتخابات محلی ترکیه که هر پنج سال برگزار می‌شود و انتخابات یاد شده که نخستین انتخابات محلی ترکیه از زمان تغییر قانون اساسی این کشور در سال ۲۰۱۷ بوده است، می‌پردازد.
«شبانه سیاسی» با گویش کردی کرمانجی و به تهیه‌کنندگی رستم نادری، شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها در ساعت 21:30 به مدت 30 دقیقه از کانال کردی شبکه سحر پخش می‌شود و به بررسی رویدادهای سیاسی خاورمیانه و جهان می‌پردازد. تکرار این برنامه فردا یکشنبه 18 فروردین، ساعت 1 بامداد یکشنبه 18 فروردین و همچنین ساعت 11:20 خواهد بود.

امتیاز شما