امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

مردم کردستان «نون خ» را پسندیدند

مشاهده ۵۸۹
۱۳۹۸/۰۱/۱۰- ۱۲:۲۷

نماینده استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رسانه ملی برای پخش سریال نوروزی «نون خ»، بر پخش چنین سریال‎هایی باهدف معرفی طبیعت و فرهنگ منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید احسن علوی در این باره اظهار داشت:  از این که چند سالی است در سریال های نوروزی زبان و گویش و فرهنگ اقوام دیگر استان‌ها مد نظر قرار داده شد، تشکر می‎کنم.
نماینده مردم سنندج، دیوان دره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی‌با بیان اینکه سال‎های قبل، فصل‎های پنج گانه مجموعه تلویزیونی «پایتخت» را تماشا کردم و بسیار جالب بود که سریال‎ها از تهران فاصله گرفته و به سایر استان‌های کشور آمده است گفت: از طرف  مجمع نمایندگان استان کردستان از صداوسیما ممنونم که سریال «نون خ» را در ایام نوروز پخش کرد تا مردم عزیزمان با فرهنگ مردم استان کردستان آشنا شوند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از درخواستش برای بررسی نقاط قوت و ضعف این سریالها با حضور کارشناسان و اهل فن، سخن گفت و افزود: در ساخت چنین سریال‎هایی لازم است غنای فرهنگی هر استان را در کنار خواسته‌ها و نیازهای مردم، بیشتر و بهتر به نمایش گذاشته شود.
سید احسن علوی از رضایت مردم استان کردستان از پخش این سریال خبر داد وگفت: این سریال توانسته است به زبان طنز و با هنرمندی بازیگران تلویزیون، نشاطی را به جامعه منتقل کند وی افزود: انتخاب کردستان برای سریال نوروزی و گویش شیرین کردی، خود عامل مثبتی برای آشنایی بیشتر مردم ایران با استان کردستان است و من معتقدم ساخت و پخش چنین سریال‎هایی می تواند ضمن معرفی طبیعت و فرهنگ آن منطقه، به اتحاد و وحدت ملی کشور کمک کند.
علوی با بیان اینکه گردشگری، فرهنگ، عقبه تاریخی، میهن دوستی و مهمان‎نوازی استان کردستان از مشخصه‌هایی است که در ساخت سریال‎هایی مانند «نون خ» و سایر آثار تلویزیونی و سینمایی می‎تواند به نمایش گذاشته شودگفت:
جا دارد از رئیس سازمان صداوسیما جناب آقای علی عسکری و مدیران سیما بابت تولید سریال «نون خ» قدردانی کنم و از این که در این مجموعه تلویزیونی با نگاهی مثبت، استان کردستان را به مردم عزیزمان در نوروز نشان دادند تشکر می‌کنم.
مجموعه تلویزیونی «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‎کنندگی مهدی فرجی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که شب‎های نوروز 98 از این شبکه پخش می‌شود.

امتیاز شما