امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلاش رسانه استانی برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص سیل

مشاهده ۹۴۷
۱۳۹۸/۰۱/۰۶- ۱۶:۳۳

مدیرکل صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری و دبیر کمیته اطلاع‎رسانی ستاد مدیریت بحران استان از اطلاع‎رسانی مداوم در خصوص بارندگی‌ها و حضور عوامل رسانه استانی در مناطق مختلف پر بارش استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به دنبال بارش های شدید بهاری در استان به خصوص شهرستان کوهرنگ، صدا و سیمای استان از ساعات اولیه شروع بارندگی را انعکاس داد و با پوشش رویدادها و اتفاقات مرتبط و پیش از آن به اطلاع‎رسانی در خصوص شرایط جوی و هشدارهای مختلف صادر شده از نهادهای مرتبط پرداخت.
  گروه‌های خبری و فنی مرکز بلافاصله به محل وقوع بارش‎ها در شهرستان کوهرنگ اعزام شدند تا جزئیات آن را از رادیو و تلویزیون استان و همچنین در ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه‌های سراسری و همچنین بخش های مختلف خبری استانی و کشوری گزارش دهند.
افشارنیا مدیرکل صداوسیمای استان با اعلام این خبر گفت: معاونت فنی مرکز روز گذشته با اعزام SNG به شهرستان کوهرنگ برای پوشش جلسات ستاد مدیریت بحران، بستر برقراری ارتباط زنده تصویری و تلفنی مسئولان این ستاد از جمله استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان و مدیرکل جمعیت هلال احمر را با شبکه‌های سراسری و استانی فراهم کرده است و هم اکنون گروه اعزامی صداوسیما همراه ستاد مدیریت بحران استان در منطقه بازفت حضور دارد.
 افشارنیا اقدامات معاونت خبر مرکز از دو روز گذشته تاکنون را در قالب 352 دقیقه خبر و گزارش شامل ارسال 47 خبر مکتوب به تهران و سایت خبرگزاری صداوسیما، ارسال 68 خبر به کانال خبرگزاری و فضای مجازی، 9 گزارش تصویری و چهار گزارش صوتی ارسالی به تهران، هشت ارتباط خبری با شبکه‌های خبر، سلامت و اخبار ساعت 9 بامدادی و نیمروزی شبکه یک، پخش محلی96 خبر و گزارش تلویزیونی و 50 خبر و گزارش رادیویی بیان کرد. وی افزود: در معاونت صدا بلافاصله پس از شروع بارندگی شیفت های بحران رادیو شکل گرفت و با حضور به موقع همکاران برنامه‌های عادی رادیو قطع و به صورت 24 ساعته و زنده به اطلاع‌رسانی در خصوص بارش‌ها با رویکرد امیدآفرینی، آرامش‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق و سریع پرداخته شد. دبیر کمیته اطلاع‎رسانی ستاد مدیریت بحران استان گفت: رادیو جهان‎بین از ابتدای اعلام شرایط بحرانی تاکنون با 1515 دقیقه در قالب هشت ویژه برنامه و 453 دقیقه ارتباط در قالب 123 ارتباط با مسئولان ستاد مدیریت بحران، استاندار، فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم، پلیس راه، هواشناسی، اورژانس، ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، خبرنگار اعزامی واحد خبر به شهرستان کوهرنگ و خبرنگاران آزاد شهرستان‌ها، پخش زنده جلسه ستاد مدیریت بحران استان و بارگذاری 1241 مورد تصاویر و مطالب مرتبط در رادیو نما به این موضوع پرداخته است.
سیمای جهان‎بین، به صورت مداوم برنامه‌های مختلفی را در این خصوص تهیه و پخش کرده است.
برقراری ارتباط تلفنی به شکل مکرر در برنامه «آرنگ بهار» با اعضای ستاد مدیریت بحران استان، ارتباط زنده تصویری با شبکه شما در این برنامه به مدت 10 دقیقه، ارتباط مستقل تصویری با شبکه‌های شما و سلامت هر یک به مدت پنج دقیقه، حضور تعدادی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان در برنامه «آرنگ بهار» و اطلاع‎رسانی مداوم به هم استانی‌ها از جمله فعالیت‎ها و برنامه‌هایی است که تاکنون انجام شده است.
 پخش 255 نوبت زیرنویس با موضوع اخطاریه‌ها و هشدارهای هواشناسی، پیام‎های مدیریت بحران، طغیان رودخانه‌ها، بسته شدن مسیرها، راهداری، میزان بارش ها، میزان خسارت ها و کمک به آسیب دیدگان، شش مورد ارتباط زنده تصویری و تلفنی با استاندار، مدیرکل هواشناسی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران، مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای، پخش زنده جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از کوهرنگ، پخش تصاویر طغیان رودخانه‌های استان و پخش موشن گرافیک با موضوع هشدار در خصوص سیل و بارندگی وی از دیگر اقدامات شبکه استانی سیمای جهان‎بین در خصوص شرایط و رویدادهای جوی بود.
مدیرکل صداوسیمای استان گفت: معاونت فضای مجازی مرکز نیز با تولید 9 پوستر با موضوع اطلاع‎رسانی شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی، بازتولید دو ویدئو با موضوع هشدارهای مسئولان، تأمین دو ویدئو مرتبط با هشدارها و نکات ایمنی، تأمین چهار اینفوگرافیک، تأمین هفت  پوستر و عکس نوشت، انتشار بیست خبر و اطلاعیه، انتشار فعالیت‎ها و گزارش‎های مرتبط در بسترهای اختصاصی حوزه‌های صدا، سیما و خبر و انتشار محتوا در سایت، پیام رسان سروش و شبکه‌های اجتماعی به اطلاع‌رسانی در این خصوص پرداخته است.
خاطرنشان می‌شود استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای مدیریت بحران در شهرستان کوهرنگ، از صداوسیمای استان برای اطلاع‎رسانی دقیق و به موقع و آرامش‎بخشی به مردم در شرایط به وجود آمده  قدردانی کرد.

تصاویر

امتیاز شما