به گزلرش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم که با حضور حجتالاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانهملی، احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایهانسانی سازمان، زابلیزاده مدیر شبکه ایرانکالا و جمعی از مدیران اصناف، هنرمندان و برنامه سازان شبکه ایران کالا برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: عملکرد رسانه ملی در زمینه اقتصاد مقاومتی قابل قبول بوده و اگر دیگر افراد و دستگاهها نیز انقلابی تلاش میکردند اتفاقات بسیار خوبی در فضای اقتصادی رسانه ملی و کشور میافتاد.
وی افزود: پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی، رسانه ملی تلاش کرد خود را در خدمت این راهبرد قرار دهد و اکنون میبینیم که راهبرد اقتصاد مقاومتی بدون پای کار آمدن رسانه ملی محقق نمیشد و تاکید ما بر این راهبرد ملی به موفقیت آن در کشور کمک کرد.
قائم مقام رئیس رسانه ملی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در حوزه تئوری و نظری آنچنان دقیق طراحی شده بود که تحقق ان حتمیبود.رسانه ملی برای تبیین و روشن شدن این نظریه و برای نهادینه کردن و باورمندی آن در سطح مسئولان رسانه ملی از اندیشمندان در حوزههای مختلف استفاده کرد و ابعاد مختلف این سیاستگذاری را مشخص کرد.
موسویمقدم با تاکید بر ادامه این راه از سوی مدیران رسانه ملی افزود: با تمام شرایطی که ایران دارد راهبردی ترین راه میانبر برای رساندن اقتصاد ایران به نقطه امن، اقتصاد مقاومتی است و ما در این مسیر پایدار هستیم.
قائم مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: صدا و سیما توان خود را گذاشته تا بخش رسانهای اقتصاد مقاومتی را انجام دهد البته بقیه رسانهها هم باید همکاری کنند.
وی تاکید کرد: رسانه ملی به دلیل ظرفیتی که نزد مخاطبان دارد، با تکیه بر مخاطب و اعتماد بالای 70 درصدی اش توانسته در این حوزه اثرگذار باشد.
قائم مقام رئیس رسانه ملی ادامه داد: شبکه ایران کالا با سیاست گذاری جدید توانست آنچه به شکل متداول در رسانهها انجام میگیرد را از بین برده به ساختاری نوین در حوزه برنامه سازی برسد و حتی بسیاری از خطوط قرمزی که در شبکهها وجود داشت را پشت سر بگذارد.
وی گفت: شبکه ایران کالا کمک زیادی به اقتصاد مردم محور و بنگاههای اقتصادی متوسط به پایین کرده است که این اتفاق مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم افزود: موفقیت رسانه در گرو اجرای مجریان و تدبیر برنامه سازان اش است که برای فرهنگ سازی و جریان سازی اقتصادی و تبدیل یک موضوع به موضوع ملی باید روی تولید محتوای مناسب تاکید بیشتری کرد.
وی گفت: ما هنوز در حوزه سیاست گذاری، اجرای قوانین و مقررات کنترل به طور جدی وارد نشدیم اما اگر بخواهیم اقتصاد آنچنان مقاوم شود که تکانههای بیرونی تکانش ندهد باید درون زایی و درون نگاهی کنیم.
قائم مقام رئیس رسانه ملی تصریح کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی اگر دستگاهها هماهنگ میشدند و کارها را انقلابی انجام میدادند اتفاقات بهتری میافتاد چرا که راه مشخص است اما بعضی از افرادی که باید اقدام کنند درست فعالیت نکردند و اگر خوب عمل میکردند امروز شاهد بسیاری از تنشهای اقتصادی نبودیم.
موسوی مقدم در پایان گفت: خوشبختانه رسانه ملی کارهای خوبی در این حوزه انجام داده است و ساختار شبکه ایران کالا یکی از امیدواریهای ما برای تحقق این راهبرد است.
تولید 2249 ساعت برنامه و تبلیغ روزانه ۵۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط
اردشیر زابلیزاده در «جشن نخستین سالگرد افتتاح شبکه تلویزیونی ایرانکالا» با بیان اینکه یک سال از آغاز به کار این شبکه با محوریت حمایت از اصناف میگذرد گفت: این شبکه از ۲۵ فروردین ۹۷، ۲۴ ساعته شد و توانست با نگاه ملی دریچه امیدی به روی اصناف و مشاغل خرد و کوچک باشد.
مدیر شبکه ایران کالا با اشاره به تولید 2249 ساعت برنامه در قالبهای مختلف تصریح کرد: از اول امسال تا آخر دی ماه، ۱۳۴ هزار و ۹۵۲ دقیقه برنامه در ساختارها و قالبهای مختلف اعم از نمایشی، مستند، ترکیبی، انیمیشن، خبری، تیزر و مسابقات برای حمایت از تولید ملی تولید کردهایم.
وی افزود: شبکه ایران کالا در اسفند 96 راه اندازی شد و هنوز دو ماه از راه اندازی آن نگذشته بود که امکان 24 ساعته شدن آن فراهم شد.
زابلی زاده افزود برنامه سازی در شرایط کنونی صدا و سیما سخت است اما با تاکید دکتر علی عسکری بر 24 ساعته شدن این شبکه ما این مسیر را با موفقیت طی کردیم و اکنون توانسته ایم تبلیغات 7933 بنگاه کوچک و متوسط اقتصادی را برعهده بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت روزانه تبلیغ تلویزیونی ۴۸ تا ۵۰ بنگاه اقتصادی کوچک و متوسط، هر کدام سه بار در روز روی آنتن رفته است و این اتفاق برای بنگاهی که هیچ پولی بابت پخش آگهی اش نپرداخته یک موفقیت است.
مدیر شبکه ایران کالا گفت:در این مدت اتفاقاتی در حوزه تجهیزات شبکه نیز افتاده است و به دنبال حضور فعال این شبکه ریاست سازمان در چینش شبکههای تلویزیونی تغییراتی داد و این شبکه بعد از شبکه نسیم جای گرفت.
این مراسم با اجرای موسیقی گروه رستاک، تقدیر از تیم فوتبال کارآفرینان و جمعی از هنرمندان تلویزیونی که گام موثری در تولید برنامههای این شبکه داشتند همراه بود.