امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

سکانس های تماشایی از جنگل فیلستان

مشاهده ۱۲۳
۱۴۰۳/۰۲/۲۰- ۱۱:۴۰

برنامه تهرانگرد این هفته جمعه 21 اردیبهشت ماه به شهرستان پاکدشت می رود و زیبایی‌های کم نظیر روستای فیلستان را برای مخاطبان به تصویر می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد مصطفاییان، مجری برنامه با گشت و گذار در فیلستان به یکی از آب انبارهای این روستا می رود و از تاریخچه و ویژگی‌های این بنای تاریخی برای مخاطبان روایت می‌کند.
در ادامه این سفر، بقعه متبرکه امامزاده سید جلیل (ع) معرفی می‌شود، بقعه‌ای که بنای آن در دوران صفوی ساخته شده و معماری خود را از آن زمان تاکنون حفظ کرده است.
یکی دیگر از آثار تاریخی فیلستان، تپه‌ای تاریخی است که تهرانگرد در سفر خود به پاکدشت از این تپه تاریخی غافل نبوده و از پیشینه آن خواهد گفت.
شهرستان پاکدشت، سالیان زیادی است که به عنوان قطب گلخانه‌ای کشور شناخته می‌شود. تولید میوه‌های استوایی، به عنوان محصولاتی جدید در پاکدشت نیز چند سالی است که آغاز شده و انواع میوه‌ها مانند، آناناس، موز، پاپایا و دیگر محصولات استوایی در حال تولید و عرضه به بازار توسط گلخانه‌داران پاکدشتی ‌است.
سفر به تاریخ و فرهنگ شهرستان‌های استان تهران، رویکرد برنامه تهرانگرد در سری جدید است. برنامه‌ای که با پرداختن به اماکن گردشگری استان تهران، سعی دارد جاذبه‌های کمتر شناخته شده را به تصویر بکشد.
تهرانگرد کاری از گروه شهرستان‌ها به تهیه کنندگی سجاد مشحون است که  جمعه‌ ساعت ۲۲ از شبکه تهران پخش خواهد شد.

امتیاز شما