امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

توجه شبکه استانی کرمان به نهاد خانواده

مشاهده ۷۹
۱۴۰۳/۰۲/۰۸- ۱۳:۰۶

شبکه استانی کرمان، گفت و گوی معاون اجتماعی سپاه ثارالله در خصوص طرح های فرهنگی و مشاوره ای این نهاد برای بهبود و ارتقای زندگی را رسانه ای کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه استانی کرمان گفت و گوی خبرنگار واحد خبر بامعاون اجتماعی سپاه ثارالله درخصوص ارائه مشاوره و خدمات اجتماعی در حوزه خانواده را پوشش رسانه ای داد.

مجید ستایش نیا گفت: طرح مرکز مشاوره خانواده مهر به دنبال ایجاد یک جریان سازی مشاوره صحیح اسلامی می‌باشد تا با شناسایی، توانمند سازی و شبکه سازی از بین روانشناسان و مشاوران متخصص،تلاش نماید تا در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری بردارد.

مجید ستایش نیا در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به طرح‌های فرهنگی و مشاوره‌ای و خدماتی در راستای بهبود و ارتقای زندگی ، دوری از آسیب‌های اجتماعی و استحکام خانواده‌ها، بیان کرد: با توجه به رصد داده‌ها و آمارهای موجود کشور درحوزه‌های مختلف مرتبط با خانواده از قبیل: ازدواج، طلاق، فرزندآوری، استحکام درونی ، سبک زندگی و نیاز به قرار گرفتن در کنار خانواده‌ها برای کمک به افزایش تاب آوری و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی مرتبط به خانواده با کمک مشاوران امین، نسبت به گذشته بیشتر احساس می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: بر اساس ضرورت کاهش این ناهنجاری‌ها و آسیب های اجتماعی و بر اساس تدابیر مسئولین سازمان بسیج مستضعفین، ایجاد و راه اندازی این تکلیف بر عهده معاونت اجتماعی استان محول شده است.

این مقام مسئول اذعان داشت: طرح مرکز مشاوره خانواده مهر به دنبال ایجاد یک جریان سازی مشاوره صحیح اسلامی و دین پایه می‌باشد تا با شناسایی، توانمند سازی و شبکه سازی از بین روانشناسان و مشاوران متخصص، ضمن تسهیل ارائه خدمات مشاوره ای به افراد و خانواده تلاش نماید تا در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری بردارد.

وی افزود: برگزاری دوره، گارگاه و نشست قبل، حین و بعد از ازدواج بکارگیری واسطین خیر- کفویابی و پشتیبانی مادی و معنوی زوج های جوان در جهت ازدواج آسان( برگزاری جشن ازدواج گروهی سالن‌های سپاه و...)- تامین جهیزیه چابک بر مبنای 3 گروه با قیمت تمام شده نیم بهاء معسرین ، همسان یابی و به گزینی و همیاری واسطین در فرایند و امر ازدواج، بکارگیری گروه‌های واسطه گری خیر در موضوع ازدواج ، بکارگیری گروه‌های حکمیت طلاق ، مشاوره و ارجاع به کمپ های ماده 16 و 15 طرف قرارداد با معاونت های اجتماعی سپاه‌های استانی استفاده از روش درمان دین پایه(معنویت مداری) ، استفاده از گروه‌های خیرین و مردم نهاد و... در حمایت از خانواده‌های آسیب دیده از جمله فعالیتهای مراکز مشاوره خانواده مهر می‌باشد.

ستایش نیا ادامه داد: ارائه مشاوره و خدمات اجتماعی مرتبط در حوزه خانواده به صورت حضوری در مراکز، جذب کارشناسان متعهد و متخصص و با تجربه برای ارائه خدمات مشاوره بصورت فردی و گروهی درحوزه‌ های تحکیم خانواده در مراکز ، تشکیل گروه‌های تخصصی متشکل از متخصصین و مجربین واسطه گری ازدواج ، تشکیل گروه‌های حکمیت طلاق متشکل از متخصصین و مجربین، اعزام تیم های تخصصی مشاوره به مناطق و جامعه هدف با اولویت محلات آسیب دیده ، ارتباط وانعقاد تفاهم همکاری بامدارس، محیط ‌های کاربرای انجام مداخله‌های مشاوره‌ای وارتقای سلامت افراد وخانواده‌ها ، شناسایی و معرفی واجدین شرایط عضویت در شبکه واسطین خیر، تشکیل شبکه رابطین مراکز از بین مدیران اجتماعی پایگاه‌ها ، حوزه‌ها ، مدیران محلات و معتمدین توانمند با هدف شناسایی و ارجاع افراد نیازمند از جمله خدمات این مرکز می‌باشد.

معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی در سطح پایگاه و حوزه‌های مقاومت بسیج با بهره گیری از ظرفیت مراکز مشاوره خانواده در شهرستان‌ها از وظایف این مرکز مشاوره می‌باشدستایش نیا در پایان گفتگو جهت ارتباط مخاطب با مرکز مشاوره خاطر نشان کرد: جهت ارتباط حضوری مراجعین به آدرس کرمان -خیابان جهاد ،کوچه ۳۱بعد از مدرسه رضویه یا (خیابان شهید رجایی ۲۸) مراجعه نمایند و یا با شماره تماسهای : ۰۳۴۳۲۷۳۳۳۷۳ و ۰۹۱۳۵۸۵۱۴۰۰ به صورت غیر حضوری مرکز در خدمت مراجعین خواهد بود.

امتیاز شما