امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازسازی مستندگونه آخرین جلسات شورای فرماندهی نیروهای مسلح پهلوی در ایران صدا

مشاهده ۱۶۰
۱۴۰۲/۱۰/۲۶- ۱۲:۲۵

کتاب گویای «روز رِ +۱»با هنرمندی صداپیشگان بزرگ کشور در ایران صدا منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با سالروز فرار شاه از کشور در 26 دی ماه سال 57، ایران صدا کتاب گویای «روز رِ +۱» که بازسازی نمایشی و مستندگونه بر اساس 3 جلسه آخر شورای فرماندهی بزرگ ارتشتاران و نیرو های امنیتی حکومت پهلوی می‌باشد را در پایگاه کتاب گویای خود منتشر نموده است.

جلسات شورای فرماندهان نیروهای مسلح  پهلوی در تاریخ های 25 دی، 3بهمن و 9بهمن 1357برگزار شده است. در جلسه اول که مصادف است با یک روز قبل از خروج محمد رضا از کشور، طرح عملیات فوق سری روز رِ + ۱ برای کودتا، دستگیری چند صد هزار نفر و کنترل اوضاع کشور با جزئیات بررسی می‌شود که نهایتا در جلسه پایانی با به بن بست رسیدن همه راه‌های حیات رژیم شاهنشاهی، اندک اعضای باقی مانده در جلسه آخر، رأی به بی‌طرفی ارتش دادند تا بدین صورت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) پا به عرصه ظهور بگذارد.
کلیه محتوای این کتاب گویای نمایشی بر اساس واقعیت و حاصل پیاده سازی صداهای ضبط شده جلسات می‌باشد که فرازهایی از صداهای اصلی نیز در این کتاب گویای  برای استفاده مخاطبان منتشر شده است.

تهیه کنندگی این کتاب گویا را سیدعلی میرطالبی پور برعهده دارد و بهروز رضوی و داوود نماینده از چهره‌های برجسته و صداهای ماندگار کشور به همراه احمد لشینی، آرمان ضیایی مهر، محمد بهاریان، ابوالفضل شاه بهرامی، مظفر سلیمی، ابوالفضل اسفندی، کورش احسانی، مسعود اسفینی، حسین قاسمی راویان و بازیگران این اثر تاریخی بوده‌اند.

علاقه‌مندان برای شنیدن این کتاب گویا می توانند اپلیکیشن تلفن همراه ایران صدا را برای سیستم عامل اندروید و IOS از نشانی IRANSEDA.IR به صورت رایگان دریافت کنند.

ویدئوها

امتیاز شما