امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اهداف و نتایج سفر نخست‎وزیر پاکستان به ایران

مشاهده ۳۰۸
۱۳۹۸/۰۲/۰۳- ۱۴:۴۹

مجله سیاسی شبکه چهار سیما امروز سه‎شنبه سوم اردیبهشت، ساعت 19 به بررسی اهداف و نتایج سفر نخست وزیر پاکستان به ایران می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  برنامه «رو در رو» این هفته قصد دارد تا ضمن آسیب‌شناسی روابط ایران و پاکستان در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی به بررسی چالش‌ها و ظرفیت‎های پیش روی دو کشور برای توسعه همکاری‌ها بپردازد.
دکتر مراد عنادی مجری کارشناس «رو در رو» در این گفت‎وگوی زنده تلویزیونی میزبان دکتر کیومرث یزدان‎پناه کارشناس مسائل شرق آسیا و دکتر مراد نعمتی زرگران، رایزن بازرگانی ایران در پاکستان می‌شود.
سفر عمران‌خان نیازی، نخست‌وزیر پاکستان و هیئت بلندپایه همراه وی به ایران که دو هفته پس از سفر مهم عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به تهران صورت گرفت، نشان از گام جدید جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم و توسعه مناسبات با همسایگان و ظرفیت‌سازی جدید در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در منطقه دارد.
ترکیب وزرای اقتصادی، بازرگانی و مشاور ارشد در امور صنعتی در هیئت همراه نخست وزیر پاکستان به ایران حکایت از برنامه مشخصی دارد که برای توسعه و تحکیم مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور طراحی شده است.
در همین چارچوب نخست وزیر پاکستان تأکید کرده است که می‌خواهد روابط با ایران را به سطحی عالی برساند، و موانع پیش روی را از میان بردارد.
«رو در رو» به تهیه‎کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیماست و سه‎شنبه‌ها ساعت 19 به صورت زنده، تقدیم مخاطبان شبکه چهار سیما می‌شود.

امتیاز شما