امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

سوگواری رادیو ایران در شهادت امام جعفرصادق(ع)

مشاهده ۱۱۱
۱۴۰۳/۰۲/۱۲- ۱۳:۳۷

رادیو ایران، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) ششمین پیشوای شیعیان، ویژه برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «خانه دوست اینجاست» با هدف تحلیل از شخصیت والای علمی و مذهبی حضرت امام صادق(ع) به ابعاد و رویکردهای شخصیت والای این امام همام می‌پردازد.

 «خانه دوست اینجاست» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی 14 و 15 اردیبهشت ساعت 19:10 تقدیم می‌شود.

«خورشید نامه» گلچینی از کلام بزرگان در خصوص امام جعفرصادق(ع) است که به تهیه کنندگی عبدالله علایی 14 اریبهشت ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم علاقه مندان می‌شود.

 «نوبت نوا» سوگواره ای برای شهادت امام جعفر صادق(ع) است که در همان تاریخ  ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می رود.

 «جام جم» سوگواره شعرخوانی شاعران مطرح کشور است که 14 اردیبهشت ساعت 23:00 و 15 اردیبهشت ساعت 12:40 روانه آنتن می‌شود.

 «راه شب» بامداد  شنبه 15 اردیبهشت نیز در بخش های مختلف مروری بر زندگی امام جعفرصادق(ع) دارد. «راه شب» بامداد ساعت ۰۰:۳۰ بامداد پخش می‌شود.

 «پیشوای صادق» نام ویژه برنامه دیگری است که با نگاهی به ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) در روز شهادتشان ساعت 04:30 پخش می‌شود.

 برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» نیز همزمان با سالروز شهادت ششمین پیشوای جهان اسلام به این مناسبت می‌پردازد. «سلام صبح بخیر» شنبه تا پنج شنبه ساعت 6:35 از رادیو ایران تقدیم می‌شود.

 ویژه برنامه «به نام عشق» نیز با محوریت سیره امام صادق(ع) و نگاهی به دوران تاریخی حضرت و ابعاد شخصیتی ایشان و نقشی که در مکتب تشیع در تاریخ اسلام ایفا کردند، 15 اردیبهشت به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی ساعت 9:00 پخش می‌شود.

 «به افق آفتاب» نیز در همان روز نگاهی به سیره امام صادق (ع) و شهادت ایشان دارد. این برنامه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و اجرای حسن همایی ساعت ۱۱:۴۰ پخش می‌شود.

 «باغ ارغوان» نواها و آیین‌های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می‌کند.

 ««گویای راستین» ویژه برنامه دیگری است که به نقش امام جعفر صادق (ع) در احیای فقه اسلامی و پیشرفت علم در جهان اسلام می‌پردازد، این برنامه ساعت 15:30 تقدیم می‌شود.

 و «پیام نجات بخش» یک نمایش در خصوص زندگی امام جعفر صادق(ع) است که در سالروز شهادت ایشان ساعت 22:30 از رادیو ایران موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج ای ام ریف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش می‌شود.

 

امتیاز شما