مدیر شبکه رادیویی قرآن از کسب رتبه سوم این شبکه رادیویی در بین دیگر شبکههای رادیویی در موضوع جذب مخاطب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل از خبرنگار ایکنا، نشست بررسی برنامههای معارفی رسانه ملی در رمضان سال ۹۹ و تحلیل و بررسی اقدامات حوزه رسانه در ایام کرونایی، ۱۸ خرداد در سالن اجتماعات ایکنا برگزار شد.
مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن، در این نشست با بیان اینکه جمله معروف انتقاد، سرمایه است، سرلوحه همه ما در مجموعه سازمان صداسیماست، اظهار کرد: برنامه تدارک دیدن برای رادیو و تلویزیون سخت است. صدای جمهوری اسلامی ۱۶ شبکه دارد که چهار شبکه آن قرآنی و معارفی است؛ یعنی یک چهارم شبکههای صدای رسانه ملی قرآنی و معارفی است. دبیر شورای معارف صدای سازمان صداوسیما در ادامه با بیان اینکه امروز چهار شبکه ۲۴ ساعته قرآن، تلاوت، ترتیل و معارف در حال فعالیت هستند، افزود: این مسئله فرصت و نعمت ارزشمندی است که باید قدر آن را بدانیم.
ایزدی با اشاره به اینکه بقیه شبکههای رسانه ملی نیز به مسائل قرآنی و معارفی پرداختهاند، گفت: شبکههای رادیویی مختلف همچون شبکه رادیویی جوان، شبکه رادیویی ایران و ... نیز برنامههای تلاوتمحور دارند و حتماً در برنامههای اذانگاهی برنامههای خوب قرآنی از این شبکهها شنیده میشود. مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان اینکه برنامه اذانگاهی بیشتر باید در سایر شبکههای رادیویی برجسته باشد، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان از شبکههای ۱۳گانه رادیو به جز دو یا سه شبکه که شرایط پخش ترتیل را نداشتند، روزی یک ساعت تلاوت ترتیل میشنیدیم و حتی یک شبکه مجازی ترتیل نیز طراحی شده بود؛ یعنی اگر کسی قصد شنیدن تلاوت ترتیل از دیگر شبکههای رادیویی را داشت، نیز این امکان فراهم بود.
وی درخصوص موضوع برنامهسازی در رادیو و تلویزیون نیز خاطرنشان کرد: مفهوم مدیریت این است که از امکانات و داشتههای خود طوری استفاده کنیم که این ظرفیتها بیشترین رضایت و اثربخشی را داشته باشد. مهم این است که بتوانیم بر مبنای مشکلات و محدودیتهایی که وجود دارد، کارها را به خوبی انجام دهیم. مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان اینکه امروز با بیشتر از ۱۰ نوع دستهبندی مخاطب مواجه هستیم، گفت: ساختن برنامه برای این تنوع قشری مخاطبان کار سادهای نیست. البته در این زمینه ذینفعانی مانند نهادهای قرآنی، اساتید و ... نیز وجود دارند که آنها نیز از شبکههای رادیویی مطالبات خاص خود را دارند.
وی با اشاره به اینکه تأمین این مطالبات باید با فرمولهای ویژهای انجام شود که بیشترین رضایت مخاطبان را فراهم کند، تصریح کرد: در شبکه رادیویی قرآن که متولی سه رادیو است، با دعوت از اساتید در حوزههای مختلف برنامهریزیهای متعددی صورت میگیرد که بیشترین میزان رضایت مخاطبان به دست آید.
مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به اینکه در نظرسنجی اخیر که در ماه مبارک رمضان و در بین ۱۶ شبکه رادیویی انجام شد، رادیو قرآن به عنوان سومین شبکه از لحاظ مخاطبان انتخاب شد، اظهار کرد: امیدوار هستیم اینگونه جلسات که به بررسی و تحلیل برنامههای رسانه ملی میپردازد، تداوم داشته باشد.