امروز يك شنبه  ۱۵ مهر ۱۴۰۳

برنامه «فرهنگ مردم» به یاد «علی آذری ارقون» تقدیم می‌شود

مشاهده ۵۴
۱۴۰۳/۰۷/۱۱- ۰۹:۲۸

برنامه «فرهنگ مردم» این هفته جمعه 13 مهر، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره «علی آذری ارقون» از اولین تهیه کنندگان این برنامه تقدیم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  زهرا فقیه میرزایی تهیه کننده برنامه «فرهنگ مردم» ضمن تسلیت در گذشت «علی آذری ارقون» گفت: شادروان «آذری» از سال 62 برنامه «فرهنگ مردم» را احیای کرد. او تلاش کرد آرشیو برنامه «فرهنگ مردم» را به دو بخش نوشتاری و گفتاری ارتقاء دهد.

 وی ادامه داد: مرحوم «آذری» با همفکری علاقه مندان و کارشناسانی چون زنده یاد «احمد وکیلیان، نصرالله یگانه و با اجرای شمسی فضل اللهی، مرحوم حمید عاملی و گزارشگری زنده یاد حسین حقایق» از سال 62 دوباره برنامه «فرهنگ مردم» را احیا کرد.

 فقیه میرزایی تاکید کرد: زنده یاد «آذری» سردبیر و تهیه کننده ای پر تلاش، دقیق و حساس بود و در انتخاب موضوعات و عوامل برنامه دقت نظر خاصی داشت.

این تهیه کننده رادیویی تصریح کرد: «فرهنگ مردم» بارها مورد تشویق و تمجید در جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفت.

 یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و تمدن رادیو ایران تاکید کرد: رادیو ایران یکی از استادان و پژوهشگران پیشکسوت خود را از دست داد. «علی آذری ارقون» از کارشناسان و پژوهشگران برنامه «فرهنگ مردم» بود و سال‌های بسیاری به واسطه این برنامه به فرهنگ و آیین‌های سراسر ایران خدمت کرد و سمت استادی برای همه پژوهشگران جوان داشت. او با کار مداوم در حدود دو دهه در برنامه «فرهنگ مردم» توانست نظر مخاطبان را جلب کند. پس از بازنشستگی وی در مراکز استان‌ها تدریس می‌کرد و با برنامه «فرهنگ مردم» ارتباط داشت و مشاوره می‌داد.

 رادیو ایران در اختتامیه دومین جشنواره ملی «آیین سخن» ا زاین هنرمند پیشکوست تقدیر کرد.

 فقیه میرزایی در پایان اظهار داشت برنامه «فرهنگ مردم» این هفته جمعه 13 مهر، به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره «علی آذری ارقون»  از اولین تهیه کنندگان  این برنامه تقدیم می‌شود.

 شایان ذکر است این برنامه قدیمی‌به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری مریم حق‌نظری و به قلم زینب صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت 21:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما