امروز يك شنبه  ۱۵ مهر ۱۴۰۳

مستند «سها» روایت دختر ورزشکار فلسطینی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود

مشاهده ۵۴
۱۴۰۳/۰۷/۱۰- ۰۹:۵۷

رادیو فرهنگ امروز سه شنبه ۱۰ مهرماه با پخش مستند «سها» زندگی دختر معلول فلسطینی را مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «سها » کاری از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ است که به داستان دختر معلولی اهل فلسطین اختصاص دارد که این معلولیت و مشکلات مالی نتوانسته مانع جنگیدن او برای ادامه زندگی شود و با این وجود به ورزش ادامه می دهد.
در این مستند روایتی از ویرانی‌ها و درد و رنج مردم غزه بیان شده و در بخش دیگری از مستند، موضوع کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در غزه مطرح می‌شود و پزشکان از مشکلات ناشی از کمبود دارو و تجهیزات به دلیل درحصر بودن غزه صحبت می‌کنند.
شخصیت اصلی این مستند "سها" دختری معلول و دارای مشکلات جسمی فراوان درچشم، معده وسینه خود است. او از مشکلات جسمی خود گفته و اینکه حصر غزه چه مشکلاتی در درمان بیماری‌هایش ایجاد کرده و چه موانعی سر راه او و خانواده اش قرار داده است. سها در رشته دو امدادی فعالیت داشته و عضو تیم ملی است و زمانی نیز به تونس رفته و آنجا بازی کرده و قهرمان شده اما حصرغزه دیگر اجازه چنین چیزی نمی دهد. وی سپس به بسکتبال روی آورد و علیرغم سختی‌ها یکی از بهترین‌های این رشته است. این مستند امروز سه شنبه ساعت ۱۲.۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو‌فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما