امروز شنبه  ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
در گفتگوی ویژه خبری آذربایجان غربی
در گفتگوی ویژه خبری آذربایجان غربی

پیگیری روند اجرای ثبت رسمی معاملات

مشاهده ۷۱
۱۴۰۳/۰۶/۱۵- ۱۴:۵۳

معاون امور اسناد و املاک کشور با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری «منظر» شبکه استانی صداوسیمای آذربایجان غربی از لزوم ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در سامانه ثبت الکترونیک املاک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سعادتیان معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این برنامه به تبیین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول پرداخت و افزود: طبق این قانون هر معامله املاک باید در سامانه ثبت الکترونیک ثبت گردد و از طرفی املاکی که فاقد سند رسمی هستند باید نقشه یو تی ام آنها تهیه شده و تا یک سال بعد که سامانه ثبت ادعا‌ها و اسناد عادی راه اندازی شد قرارداد‌های آنها ثبت شود. وی همچنین در خصوص اسنادی که مشمول این قانون می‌شوند نیز گفت: آن عده از املاکی که دارای سند مالکیت سبز رنگ هستند مشمول این قانون بوده و نباید مشاورین املاک مثل روال قبلی برای این نوع از املاک قرارداد عادی تنظیم کنند که اگر به اشتباه مثل روال قبل تنظیم شود در محاکم قضایی و مراجع اداری فاقد هرگونه اعتبار است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد آرامش خاطر در معاملات با ثبت رسمی در سامانه، قابل فروش نبودن یک ملک به چند نفر، جلوگیری از فروش مال غیر و اختلافات ملکی و روان‌سازی و شفاف سازی در ثبت معاملات را از جمله مزایای اجرای این قانون دانست.

امتیاز شما