امروز شنبه  ۳۱ شهريور ۱۴۰۳

صدای پاراالمپیک از رادیو ورزش

مشاهده ۵۲
۱۴۰۳/۰۶/۱۳- ۲۲:۱۸

پرونده پاراالمپیک پاریس 2024 چند روزی است که باز شده و رادیو ورزش به‌عنوان یک شبکه تخصصی فعالیتش را شروع کرده است. قالب‌های متنوع برنامه‌سازی در این ایام روی میز است و گزارشگران این شبکه به‌نحو مطلوب مسابقات را گزارش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه‌های ویژه پاراالمپیک از پیش‌کسوتان و کارشناسان متخصص رشته‌های مختلف ورزشی به‌‌شکل حضوری و تلفنی بهره برده می‌شود. ضمن اینکه گویندگان، مجریان و گزارشگران شبکه رادیویی ورزش نیز خود افرادی ورزشی، آگاه و مطلع از رویدادهای مختلف جهان ورزش‌اند و غالباً به‌طور تخصصی، صرفاً در امر ورزش فعالیت می‌کنند. علی‌اصغر احمدی، مدیر رادیو ورزش، درباره مسابقات پاراالمپیک و اهتمام همکارانش به اطلاع‌رسانی جامع از این رویداد مهم سخن گفته است.
علی‌اصغر احمدی، مدیر رادیو ورزش درباره اقدامات این شبکه برای پوشش مسابقات گفت: کاروان ورزشی پاراالمپیک جمهوری اسلامی ایران، با عنوان فرزندان ایران و با شعار ایمان، ایثار و افتخار با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته والیبال نشسته مردان، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی باکمان، پاراکانو، گلبال مردان، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه‌برداری برای شرکت در هفدمین دوره بازی‌های پاراالمپیک تابستانی وارد پاریس شد. طراحی ویژه‌برنامه‌های پاراالمپیک و اختصاص کامل برنامه‌های تخصصی، همچون جهان ورزش، به‌ویژه جهان ورزش جانبازان و توانیابان، همیشه با ورزش، باشگاه خبر و... به بازی‌های پاراالمپیک 2024 پاریس، دعوت از گزارشگران و کارشناسان مجرب و مورداقبال مخاطبان برای گزارش لحظه‌به‌لحظه رقابت‌های ورزشکاران ایرانی و پاسخگویی کامل و سریع به نیاز مخاطبان، اولویت اصلی این شبکه رادیویی است. ما تلاش کردیم به‌نحو مطلوب مسابقات پاراالمپیک را پوشش بدهیم.

گفت‌وگوهای شنیدنی با ورزشکاران
وی درپاسخ به این سؤال که آیا رادیو ورزش به‌عنوان شبکه تخصصی با ورزشکارانی که سهمیه حضور در رقابت‌های پاراالمپیک را کسب کرده‌اند، گفت‌وگو کرده است، عنوان کرد: شبکه رادیویی ورزش از ماه‌ها قبل با ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های پاراالمپیک 2024 شده بودند، گفت‌وگوهای متعددی در طول مدت‌زمان آماده‌سازی، انجام داده و پخش کرده است. همین شیوه تا زمان برگزاری مسابقات و پس‌از آن نیز ادامه خواهد داشت، حتی پس از بازگشت ورزشکاران به میهن عزیزمان با دعوت در برنامه‌های تخصصی شبکه رادیویی ورزش به بررسی عملکرد این ورزشکاران با حضور خود این ورزشکاران و مربیان و مسئولان فدراسیون خواهیم نشست.
وی ادامه داد: به‌عنوان یک شبکه تخصصی، گفت‌وگوهایی شنیدنی آماده می‌کنیم تا موردتوجه اهالی ورزش قرار بگیرد. البته درخصوص مصاحبه با ورزشکاران حین رقابت‌ها یا بلافاصله پس‌از آن، محدودیت‌های امنیتی ازسوی کشور میزبان یا ملاحظات حرفه‌ای مربیان نیز وجود دارد که گزارشگران اعزامی رادیو ورزش حتی‌الامکان این مأموریت را نیز به‌نحو احسن و برای تأمین نظر مخاطبان اجرا خواهند کرد.
مدیر رادیو ورزش با اشاره به بازخوردهای مخاطبان از پخش مسابقات گفت: در طول بازی‌های المپیک و پاراالمپیک 2024 پاریس و با پخش هم‎زمان تمام رقابت‌های ورزشکاران ایرانی، بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان دریافت کردیم که اغلب دربرگیرنده تشکر و قدردانی از زحمات همکاران شبکه و تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه آنان در پوشش رقابت‌ها بود. البته برخی نظرات مخاطبان شامل انتقادات و پیشنهادهایی هم بود که بسیاری از آن‌ها پس‌از بررسی و اقتضای برنامه‌ها اعمال شد.

تحلیل‌های اجمالی و کوتاه مخاطبان
احمدی اضافه کرد: رادیو ورزش به‌عنوان یکی از فراگیرترین رسانه‌های دیداری و شنیداری بر حسب مأموریت و وظیفه ذاتی خود رقابت‌های ورزشکاران ایرانی در بازی‌های پاراالمپیک 2024 پاریس را پوشش کامل خواهد داد و برنامه‌ریزی کاملی برای این امر مهم انجام داده است. باتوجه‌به ساعت برگزاری رقابت‌ها که عمدتاً در طول ساعات کاری هم‌وطنان است، رادیو به‌عنوان مهم‌ترین رسانه در دسترس و آسان برای کسب آخرین اطلاعات، شنیدن گزارش‌های زنده و در لحظه و نیز تحلیل‌های اجمالی و کوتاه مخاطبان نیاز مخاطبان را برآورده می‌کند.
وی در پایان تأکید کرد: ویژه‌برنامه‌های «صدای پاراالمپیک» و «از پاراالمپیک چه خبر؟» به‌طور ویژه برای این دوره از بازی‌های پاراالمپیک پیش‌بینی و طراحی شده‌اند. در برنامه «صدای پاراالمپیک» ضمن ارائه گزارش‌های کامل رقابت ورزشکاران ایرانی، برخی از مهم‌ترین رقابت‌های حساس سایر رشته‌ها نیز گزارش خواهد شد. درضمن، در کنار گزارشگران مجرب، از کارشناسان مطلع یا پیش‌کسوتان هر رشته ورزشی به‌ فراخور نیاز مخاطبان و جدول برنامه مسابقات بهره می‌گیریم. سایر برنامه‌های زنده و تولیدی ثابت شبکه نیز در طول این بازی‌ها، به رقابت‌های پاریس اختصاص خواهند داشت.

امتیاز شما