حسین مددی تهیه کننده «حسینیه دم» درباره جزئیات این برنامه محرمی و اهداف آن به خبرنگار مهر بیان کرد: ما در این برنامه تلاش داشتیم تا یک حسینیه تلویزیونی به وسعت ایران تشکیل دهیم تا عزاداران حسینی از همه جای ایران در این حسینیه به عزاداری مشغول شوند به ویژه برای آن دسته از مخاطبانی که امکان حضور در هیأتها را نداشتند.
وی ادامه داد: این برنامه یک برنامه تلویزیونی تعاملی است و مدام با مخاطب خودش از طریق پیامک تعامل دارد و همه کارهایی که در برنامه پخش میشود براساس درخواست مخاطب است و تیم سردبیری فقط چینش مداحیهای درخواستی را انجام میدهد.
مددی درباره بخشهای مختلف این برنامه بیان کرد: این برنامه شامل بخشهای مختلفی میشود مانند پلاتوی مجری، پخش مداحیها از قومیتهای مختلف و در زمانهای مختلف تاریخی و بخشی هم مربوط به خوانش پیامک های مخاطبان است.
تهیه کننده «حسینیه دم» درباره استقبال مخاطبان از این حسینیه تلویزیونی عنوان کرد: استقبال مخاطبان از این برنامه بسیار گسترده است و هر شب حدود ۱۲ هزار پیامک به این برنامه ارسال میشود. برای خود ما جای تعجب است چرا که در زمان پخش برنامه در دهه اول که ساعت ۲۱:۳۰ بود قاطبه مردم مشغول عزاداری در هیأت ها بودند.
وی درباره ادامه برنامه و اضافه شدن بخشهای دیگر به این برنامه توضیح داد: این برنامه در ماه محرم و صفر هر شب پخش میشود و تا رحلت حضرت رسول اکرم (ص) ادامه دارد. در فصل بعدی برنامه تلاش داریم که یک بخش به برنامه اضافه شود و از مهمانها و شاعران، مداحان و نغمه سرایان مختلف دعوت و درباره آیینهای عزاداری و مداحیهای شاخص این مهمانها صحبت کنیم.
مددی در پایان عنوان کرد: آن چیزی که برای عوامل این برنامه جالب بود بخش زیادی از پیامکهای التماس دعا بود که مردم درخواست میکردند تا مخاطبان برای تشرفشان به کربلا دعا کنند. یعنی حتی درخواستی مبنی بر اینکه خود برنامه بانی سفرشان بشود نبود از این رو تصمیم گرفتیم در فصل جدید حلقه واسطی بشویم بین کسانی که دوست دارند بانی خیر سفر این عزیزان به کربلا شوند و از طریق این برنامه تعدادی از عاشقان امام حسین (ع) را را راهی کربلا کنیم.