وی با اشاره به برخی از طرح ها عنوان کرد: مشخصاً طرح ها بیشتر تکراری و براساس فرم های تکراری و کلیشه ای «تلنت» است. الان مد شده است که در شبکه خانگی و تلویزیون همه دنبال «تلنت شو» هستند. من شخصاً فکر میکنم برای گفت و گو با مخاطب در باب موسقی به تنوعی از فرم ها نیاز داریم.
صفایی فرد تصریح کرد: در تلاش هستیم هم خودمان چنین برنامههایی را طراحی کنیم و هم اگر چنین طرح هایی برسد حتماً استقبال میکنیم و هیچ در بسته ای در این زمینه وجود ندارد. اما ما یاد گرفته ایم که برنامههای موسیقایی یا تلنت است و یا باید با یک چهره موسیقی حرف بزنیم و گفت و گو کنیم درحالی که می توان فرم های متفاوت تری هم داشت.
وی با اشاره به یک میان برنامه کوتاه تلویزیونی موفق عنوان کرد: به طور مثال فکر میکنم فرم برنامه کوتاه «دورها آوایی است» هیچ کم از یک قطعه موسیقایی نداشت. هم اطلاعات اضافه میکرد و هم تازه بودن و خلاقانه بودن آن باعث جلب توجه میشد. برخی از این اطلاعات توسط کسانی که کار روزنامه نگاری موسیقی انجام می دهند، ارائه میشود و کمتر در گفت و گوهای کلیشه ای درباره موسیقی، اینها را میبینیم.
صفایی فرد در پایان گفت: برنامه درخشان «شناخت موسیقی دستگاهی ایران» که زنده یاد محمدرضا لطفی در رادیو فرهنگ روایت میکرد سرمایه ای بی نظیر برای سازمان صداوسیماست که دائم می تواند تازه گردانی شود. سه قسمت از برنامه «دورها آوایی است» یک راوی مهمان داشت که آقای لطفی بود و از همان برنامه رادیویی استفاده و بعد روی صدای آقای لطفی کار تصویری انجام شد.