به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکههای سراسری رادیویی و تلویزیونی در یک ماهه منتهی به نیمه بهمن امسال با مجموع 198 ساعت، شبکههای استانی با 738 ساعت و بخشهای خبری با حدود 70 ساعت، تولیدات و ویژهبرنامههای گوناگونی را با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی در قالبهای مختلف رادیویی و تلویزیونی تولید و پخش کردند.
بر اساس این گزارش، در میان شبکههای تلویزیونی سراسری، شبکه خبر با 31:26، شبکه دو با 17:06 و شبکه سه سیما با 8:37 ساعت، در صدر فهرست بیشترین میزان پخش تولیدات و برنامههای انتخاباتی قرار دارند. در حوزه صدا نیز شبکه رادیویی ایران با بیش از 17 ساعت بیشترین میزان پخش را در موضوعات مرتبط با انتخابات داشته است و شبکههای رادیویی معارف و گفتگو بهترتیب با 14:50 و 13:55 ساعت در ردیفهای بعدی قرار گرفتند.
نتیجه این بررسی نشان میدهد که در حوزه مراکز استانی، شبکههای تلویزیونی کرمانشاه با 23:38، ایلام با 21:59 و چهارمحال و بختیاری با 13:15 ساعت، بیشترین ساعات پخش برنامههای انتخاباتی را در مقطع موردنظر به خود اختصاص دادهاند و در میان شبکههای رادیویی مراکز نیز مرکز ایلام با 50:13، بوشهر با 32:44 و آذربایجان غربی با 32:42 ساعت در ردیفهای بعدی قرار گرفتند.
ایجاد فضای رسانهای مطلوب برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات، اعتمادسازی نسبت به سلامت و قانونمندی انتخابات، افزایش آگاهیهای عمومیبرای انتخابی اصلح، آگاهیبخشی درخصوص فرآیند برگزاری انتخابات و پخش بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب(مدظلهالعالی) درخصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات، از مهمترین محورهای برنامهها و تولیدات رسانه ملی در مقطع مورد بررسی بوده است.