امروز چهارشنبه  ۹ آبان ۱۴۰۳
تهیه‌کننده فصل جدید برنامه پرمخاطب شبکه ورزش مطرح کرد
تهیه‌کننده فصل جدید برنامه پرمخاطب شبکه ورزش مطرح کرد

همراهی مخاطب با «فوتبال ۱۲۰»

۱۴۰۳/۰۳/۰۱- ۰۸:۳۵

تهیه‌کننده جوان فصل جدید برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» از مشکلات ابتدایی پذیرفتن تولید تا مشکلات پیش روی این برنامه با ما سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پویا خسروی درباره حضورش در این برنامه گفت: داستان پذیرفتن برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» و برعهده گرفتن تولید آن برمی‌گردد به طرحی که ما از قبل به‌عنوان مکمل برنامه «فوتبال ۱۲۰» به شبکه ورزش سیما ارائه داده بودیم. دوستان با توجه به شناخت، تجربیات و سابقه‌ای که تیم ما در شبکه ورزش داشت، تولید فصل جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰» را به ما پیشنهاد داد. در اصل باید بگویم مدیر شبکه ورزش این خطر را به جان خرید و به گروه جدید و یک گروه حدوداً ۲۰ نفره اعتماد کرد. این اتفاق برای گروه ما هم مشکل بزرگی بود، ما بعدازاینکه تولید برنامه‌ای با این اسم‌ورسم و حواشی‌اش را پذیرفتیم خودمان را برای هر اتفاقی آماده کرده بودیم.

وی درباره بازخوردهای پخش برنامه عنوان کرد: بعد از پخش یکی دو قسمت از برنامه، چهره‌های مطرح ورزشی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه با ما تماس گرفتند و به ما خداقوت گفتند.

تهیه‌کننده فصل جدید برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» در پاسخ به این پرسش که چند ماه پیش آماری از میزان مخاطب برنامه‌های تلویزیونی منتشر شد که در میان آن‌ها نام چند برنامه ورزشی دیده می‌شد. به‌عنوان تهیه‌کننده این برنامه علت رشد چند درصدی مخاطب برنامه «فوتبال ۱۲۰» را چه می‌دانید، گفت: معتقدم زمان و انرژی که گروه ما برای برنامه «فوتبال ۱۲۰» گذاشت در آمار به دست آمده بی‌تأثیر نبوده است. ما تمام تلاشمان این بود که نه‌تنها برنامه از فصل‌های قبل ضعیف‌تر نباشد، بلکه ارزش افزوده‌ای نسبت به فصول قبل داشته باشیم و اتفاقات مثبتی را در برنامه رقم بزنیم. با توجه به هدفی که داریم انتظار مخاطب‌های بیشتری را جذب کرده‌ایم و در تلاشیم که این آمار را بیشتر کنیم.

خسروی با بیان اینکه افزوده شدن بخش‌های جدید به برنامه ازجمله «کافه فوتبال»، «تایملاین» و «داستان یک بازی» همگی برای مخاطب تازگی دارند، گفت: مخاطب «فوتبال ۱۲۰»، باهوش و حواس‌جمع است. وقتی فضای مجازی را رصد می‌کنیم متوجه می‌شویم که با یک طیف سلیقه‌ای گسترده مواجهیم و هرکدام یکی از بخش‌ها را بیشتر از دیگری می‌پسندند. نمی‌توانیم به قطعیت بگوییم کدام بخش را بیش‌تر از دیگری دوست دارند، چراکه هرکدام فضای ذهنی و فکری متفاوتی دارند، اما به نظر من داستان یک بازی و مرور به‌علاوه بخش‌های تألیفی‌مان بازخوردهای بیشتری می‌گیرد.

وی درباره حضور حافظ کاظم‌زاده به‌عنوان مجری این فصل عنوان کرد: او یکی از درجه یک‌ترین مجریانی است که تاکنون تجربه‌ همکاری با او را داشته‌ام. به‌شدت حرفه‌ای، کاربلد و اخلاق‌مدار است. من قبل از این برنامه افتخار آشنایی با او را نداشتم و با توجه به جنس اجراهایی که تا آن زمان از حافظ دیده بودم برای خودم انتخاب او نگران‌کننده بود. کما اینکه خود حافظ هم روزهای اول با توجه به فشاری که رویش بود، نگرانی‌هایی داشت. تغییر و جابه‌جایی در برنامه‌ای که 10 سال با یک روند مشخص جلو رفته و مخاطب به آن عادت کرده، عملاً شاید به مذاق مخاطب خوش نیاید، اما کاظم‌زاده این خطر را کرد، اجرای این برنامه را پذیرفت و خیلی خوب و سریع هم جای خودش را در دل مخاطبان «فوتبال ۱۲۰» باز کرد.

تهیه‌کننده فصل جدید برنامه تلویزیونی «فوتبال ۱۲۰» افزود: با توجه به اینکه برنامه «فوتبال ۱۲۰» مخاطبانی خاص را در برمی‌گیرد و برنامه‌ای است که مخاطبان به‌روز دارد، اگر مسیر را اشتباه برویم مخاطب از ما سبقت می‌گیرد و این، کار را برای ما سخت می‌کند. همین جلو بودن مخاطبان برنامه در این جامعه آماری که با سامانه‌های قدیمی سازمان اتفاق می‌افتد کار را برای ما سخت می‌کند. با توجه به تلاش‌هایی که ما در این حوزه انجام می‌دهیم و وسواسی که درباره بهتر شدن و از کیفیت نیفتادن برنامه داریم، احتمالاً بتوانیم مخاطبان بیشتری را به دیدن این برنامه ترغیب کنیم.

خسروی درباره دو برنامه ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز که جزو پرمخاطب‌ها بودند نیز گفت: دو ویژه‌برنامه را روانه آنتن تلویزیون کردیم: یک برنامه ویژه ماه رمضان و برنامه دیگر ویژه عید نوروز. برنامه «جام رمضان» که یکی از برنامه‌های پرمخاطب ماه مبارک رمضان شبکه ورزش بود، با توجه به تفاوتی که ایجاد می‌کرد و به دلیل ضرباهنگ بالایی که نسبت به سایر برنامه‌های مناسبتی ماه رمضان داشت، باعث شد تا به‌صورت ویژه‌تری دیده شود. از طرفی با توجه به اینکه در «جام رمضان» چهره‌های مختلف ورزشی، هنری و پیش‌کسوتان ورزشی و فوتبال حضور داشتند جذابیت برنامه بالا بود.

وی افزود: برنامه دیگر، «قهرمان ایران» بود که هرساله در شبکه ورزش برای انتخاب برترین‌های ورزشی در سالی که به اتمام می‌رسد به‌عنوان یک جشنواره بزرگ برگزار می‌شود و می‌توان گفت مهم‌ترین جشنواره ورزشی کشور است که امسال با همکاری وزارت ورزش و جوانان و تمام فدراسیون‌های ورزشی و با همت شبکه ورزش اتفاق افتاد و علی‌رغم آنکه هر دو این برنامه‌ها کار‌های بسیار سخت و سنگین و متفاوتی ازلحاظ محتوا بودند، توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم.

خسروی تأکید کرد: برای ما مخاطب خیلی مهم است و اینکه بتوانیم انتظار مخاطب را از برنامه برآورده کنیم، برای ما توفیق محسوب می‌شود.

امتیاز شما