امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

روز معلم با رادیو فرهنگ

مشاهده ۸۸
۱۴۰۳/۰۲/۱۲- ۰۷:۵۹

مستند «معلم کامل» تا بررسی مطالبات معلمان ویژه گرامیداشت روز معلم را از رادیو فرهنگ بشنوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «معلم کامل» روایتی از زندگی معلم شهید مرتضی مطهری و «درس معلم» و «رهنمون» از جمله ویژه‌های روز معلم هستند که ، ۱۲ اردیبهشت از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌شوند.

رادیو فرهنگ در سالروز شهادت مرتضی مطهری و به مناسبت گرامیداشت روز معلم برنامه «معلم کامل» را که روایتی از زندگی این معلم شهید است روانه آنتن می‌کند. در این برنامه که ساعت ۱۴ به مدت ۳۰ دقیقه از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ پخش می‌شود. زندگی شهید مطهری از تولد تا شهادت مروری کوتاه می‌شود. همچنین در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» که از ساعت ۶ صبح پخش می‌شود سوال تعاملی برنامه به روز معلم اختصاص یافته و در بخش « قاب صدا» این برنامه ضمن روایتی کوتاه از شهادت مرتضی مطهری بخشی از سخنان ایشان پخش می‌شود.

برنامه« جوانه‌ها» نیز ساعت ۱۲:۳۰ در بخش معرفی مشاهیر به معرفی شهید مطهری برای نوجوانان پرداخته و کتاب داستان راستان مجموعه‌ای نفیس در دو جلد و مشتمل بر ۱۲۵ داستان سودمند واقعی که از کتاب‌های حدیث و یا تاریخ و سیر، با زبانی ساده توسط استاد شهید مطهرى استخراج شده است معرفی می‌شود. برنامه « سرزمین من» که ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود نیز ویژه گرامیداشت مقام معلم تدارک دیده شده. در مستند فرهنگ ساعت ۱۴:۳۰ً زندگی یک معلم روستایی نمونه روایت می‌شود. همچنین در برنامه « ققنوس» که ساعت۱۵ به همت گروه ادب و هنر است در این روز به بررسی جایگاه معلم و تعلیم و تربیت در شعر فارسی اختصاص یافته و گزارشی از بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مطهری نیز پخش می‌شود. در برنامه «کتاب فرهنگ» که از ساعت ۲۰ پخش می‌شود هم گذری بر نظام فکری شهید مطهری و کتاب های ایشان خواهد شد. روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت نیز برنامه خیابان فرهنگ ‌به اولین جمله یا شعری که اگر معلم شوید به دانش آموزتون یاد می دادید می‌پردازد.
۱۲،۱۳،۱۴ ازدیبهشت ساعت ۹ صبح برنامه «درس معلم» ویژه گرامیداشت مقام معلمان روانه آنتن می‌شود. گفتنی است مطالبات اصلی جامعه معلمان در برنامه« رهنمون» چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بررسی می‌شود در این برنامه که ساعت ۱۰:۳۰ به تهیه کنندگی مریم مقدسی و اجرای کارشناسی حمید ولیان روی آنتن می رود سید نصرت الله فاضلی کارشناس تعلیم و تربیت و استاد دانشگاه و احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌به عنوان کارشناس حضور دارند.

امتیاز شما