امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

خدمات رسانی حوزه فنی رسانه ملی به مناطق روستایی و دورافتاده

مشاهده ۱۰۷
۱۴۰۳/۰۲/۰۵- ۱۰:۱۵

به همت معاونت توسعه و فناوری رسانه، سامانه دیجیتال نسل جدید در چندین روستای استان‌های خراسان رضوی و فارس راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در تلاش عوامل فنی رسانه ملی، 15 ایستگاه کم قدرت در خراسان رضوی موفق به نصب و راه اندازی فرستنده‌های دیجیتال نسل دوم (DVB-T2) شدند.

این پروژه که با عنایت خاص ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و تلاشهای مستمر همکاران فنی صدا و سیمای استان خراسان رضوی و معاونت توسعه و فناوری رسانه به سرانجام رسیده، امکان دسترسی به 20 شبکه تلویزیونی و 20 شبکه رادیویی را برای حدود 4500 نفر از ساکنین روستاهای منطقه فراهم آورده است.

گفتنی است، ساکنین روستاهای چاهک و ده سرخ (مشهد)، برمهان (نیشابور)، اره کمر، کلاته میرحسن و باباقره (فریمان)، قلعه یزدان (فیروزه)، امیرآباد و آب کمه (کلات)، پده‌ها و کاریزک (سرخس)، اجنورد (سبزوار)، آبگاهی (چناران)، نشیب (خوشاب) و ده برزو (باخرز) اکنون می توانند از این سرویسهای دیجیتالی با کیفیت بالا بهره مند شوند.

همچنین این سامانه نسل جدید تلویزیون دیجیتال در ایستگاه کره ای از روستاهای بخش مرکزی منطقه سرچهان در استان فارس نیز راه اندازی شد.

به همت همکاران واحد فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای فارس، سامانه DVB-T2 در ایستگاه کره ای که از روستاهای شهرستان اقلید است، نصب و به بهره برداری رسید.

اهالی منطقه کره ای سرچهان با پوشش جمعیتی بیش از 2500 نفر، از این پس می توانند 21 شبکه تلویزیون دیجیتال و 22 شبکه رادیویی را با کیفیت مطلوب دریافت کنند.

امتیاز شما