امروز چهارشنبه  ۲ آبان ۱۴۰۳
در نشست اندیشه‌ورزی شورای فرهنگی سازمان مطرح شد
در نشست اندیشه‌ورزی شورای فرهنگی سازمان مطرح شد

رسانه ملی، همراهی با مردم و هم‌افزایی با دستگاه‌‌های تبلیغی

مشاهده ۲۵۹
۱۴۰۲/۰۷/۲۳- ۱۰:۲۰
تعداد بازدید:259

هم‌زمان با برگزاری چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی، نشست اندیشه‌ورزی شورای فرهنگی با‌ حضور حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین روز دوشنبه 17 مهر سال 1402 در جمع مدیران مراکز صداوسیما و مدیران رادیویی و تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی‌با اشاره به لزوم هم‌افزایی‌ میان دستگاه‌‌های اجرایی گفت: با توجه به ابعاد رویکردی و مأموریتی باید در چارچوب رسالت طرفین به مأموریت مشترکی دست پیداکنیم.

 رسانه ملی، همراهی با مردم و هم‌افزایی با دستگاه‌‌های تبلیغی

وی با اشاره به تفاوت‌های تبیین و جهاد تبیین تصریح‌کرد: براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها ما مکلف به جهاد تبیین شده‌ایم و تفاوت‌های فراوانی بین تبیین و جهاد تبیین وجود دارد؛ ما تاکنون در حال تبیین بوده‌ایم، ولی جهاد تبیین نکرده‌ایم.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در گفتمان اسلامی، جهاد وقتی معنا پیدا‌ می‌کند که یک حالت رویارویی وجود داشته‌باشد؛ یعنی یک تقابل دو طرفه که طرف مقابل نیز دشمن است. بنابراین وقتی ‌می‌بینیم رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تأکید ‌می‌کنند معلوم ‌می‌شود که وظیفه ما فراتر از تبیین صرف است و باید در برابر فعالیت‌های دشمن به جهاد بپردازیم.

حریزاوی تبلیغ اسلام و رفع برخی شبهات را یکی از معارف شاخص انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما در مواجهه با اسلام‌نماها باید مراقب باشیم. مقدس‌نماها روایتی متفاوت از تاریخ ارائه‌ می‌دهند، در حالی که ما باید حرکت رو به جلو خود را با اسلام ناب محمدی معنا ببخشیم و در مقابل فرقه‌ها و شبه‌عرفان‌های مختلف بایستیم.

وی افزود: رسانه‌‌های معاند درتلاشند که به همه القا کنند دین‌داری در‌ میان مردم کاهش یافته‌است. در حالی که‌می‌توان عمق دین‌داری را در توسعه فضای فرهنگی و برپایی جشن‌ها و آیین‌های دینی و ملی مشاهده کرد. تمایل و استقبال مردم از مناسک اربعین نشان‌دهنده دین‌داری و خداباوری‌شان در این پیاده‌روی عظیم است.

حریزاوی با اشاره به همراهی رسانه ملی با مردم و هم‌افزایی با دستگاه‌‌های تبلیغی متذکر شد: شعار نشر خوبی‌های مردم با هدف تسری حرکت‌های نیکوکارانه، گامی مثبت بود که از روزهای درگیری مردم با کرونا آغاز شد و به رفتارهای انسان‌دوستانه جمعی که در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی دیده‌می‌شود منتهی شد. رسانه ملی درمسیر هم‌افزایی توانسته ما را در جریان‌بخشی به موضوعات کمک کند و امیدواریم این همراهی ادامه داشته‌باشد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: شایسته است که رسانه‌‌ها عملیات مختلف فرهنگی برای جهاد تبیین را با هدف مشترک انجام دهند و با هم‌دیگر هم‌صدا شوند.

 تولید 14 فیلم‌سینمایی به همت بسیج مستضعفین

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما با همه لایه‌های بسیج که عمدتاً از دل مردم و برای مردم است، آماده همکاری با رسانه ملی هستیم و این همکاری در مراکز استان‌ها نمود بیش‌تری دارد.

سردار علی مقواساز با بیان اینکه حاکمیت صهیونیست رو به افول است، افزود: بعد از نیم قرن، صهیونیستی که فکر ‌می‌کرد ما باید از عرصه سیاسی خداحافظی کنیم خودش مجبور به پایان بخشیدن به حیاتش شده‌است.

وی به فعالیت‌ شبکه‌های بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج ظرفیت‌ها و استعدادهایی دارد که ‌می‌تواند با همراهی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج به یکی از بهترین مراکز سطح کشور تبدیل شود. این اتفاق در برخی استان‌ها کاملاً موفق عمل کرده و ما در پی افزایش این کانون در سراسر کشور هستیم.

وی از ورود پرقدرت بسیج به حوزه‌های هنر، سینما، نمایش، تئاتر، پویانمایی خبر داد و گفت: ما در حوزه‌های استعدادیابی، رشد، آموزش، توانمندسازی، رویداد‌سازی و عملیات‌سازی وارد شده و موضوعاتی مانند حجاب، خانواده و انسجام ملی را در تولیداتمان پر رنگ کرده‌‌ایم. این تولیدات روی آنتن رسانه‌ملی هم رفته و امیدواریم ادامه داشته‌باشد.

معاون فرهنگی - هنری سازمان بسیج مستضعفین از تولید 14 فیلم‌سینمایی خبر داد که تعدادی از آن‌ها در مرحله پیش‌تولید و تولید قرار دارند.

مقواساز با اشاره به فعالیت‌های مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) فضای مجازی بسیج گفت: این مرکز را تجهیز کرده‌ایم تا با تولید آثار در جبهه انقلابی نقش پررنگی را ایفاکند.

 همراهی ستودنی بسیج رسانه ملی با بسیج مستضعفین

وی همراهی بسیج رسانه ملی با بسیج مستضعفین را ستود و افزود: همراهی ما با مرکز بسیج سازمان ستودنی است و هر چقدر این مرکز قدرت بگیرد مجموعه بسیج مستضعفین نیز محکم‌تر‌می‌شود.

 معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین به برگزاری رویدادهایی در سطح ملی اعم از «فتح قله‌ها» و «چلچراغ هدایت» اشاره و همراهی رسانه ملی با این رویدادها را ستود و گفت: وقتی مردم استعدادها و موفقیت‌‌هایشان را در قاب رسانه ملی ببینند به ادامه و همراهی امیدوار ‌می‌شوند. این همراهی و هم‌افزایی ‌میان ما و رسانه ملی همواره بوده و پس از این نیز ادامه خواهدداشت.

 رسانه ملی مکمل و تقویت‌کننده تربیت دانش‌آموزان

علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین نیز با حضور در جلسه شورای فرهنگی رسانه ملی به تشریح فعالیت‌های قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و گفت: تربیت یعنی هویت و هویت وقتی شکل‌می‌گیرد که در هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی باشد. فعال کردن ظرفیت‌های درون و برون وزارت آموزش و پرورش برای به ثمر نشستن سند تحول بنیادین یک کار قرارگاهی است و این قرارگاه در همراهی با رسانه ملی که سهمی مهم در تربیت دارد، ‌می‌تواند به نتایجی مهم دست پیدا کند.

پارسانیا با تأکید بر کارکرد تربیتی رسانه‌ملی، آن را وجه مشترک این سازمان با آموزش و پرورش دانست و گفت: تحول در آموزش پرورش به درستی رقم نخواهدخورد مگر در هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً رسانه ملی که مکمل و تقویت‌کننده تربیت دانش‌آموزان است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در آموزش و پرورش، معلمان و مدیرانی هستند که کارهای بزرگی برای مدرسه و شهرشان انجام داده‌اند. از معلمی‌که مسافت زیادی را برای تدریس به کودکان محروم طی‌ می‌کند تا معلمانی که با اقدامات تحولی‌شان روند آموزش را بهبود بخشیده‌‌اند که این موارد باید در صداوسیما دیده‌شود.

 

 

امتیاز شما