امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳
معاونت صدا از برنامه‌های امیدآفرینش می‌گوید؛
معاونت صدا از برنامه‌های امیدآفرینش می‌گوید؛

رادیو، رسانه همراه و امید آفرین

مشاهده ۶۰۷
۱۴۰۲/۰۵/۲۸- ۱۱:۱۹
تعداد بازدید:607

در راستای رسالت رادیو جهت امید آفرینی و نشاط، شبکه‌های مختلف رادیویی با تهیه و تولید برنامه‌هایی در راستای امید آفرینی و نشاط بخشی به جامعه تلاش می‌کنند که مخاطبان لحظات شاد و مفرحی را پیش رو داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بر این اساس برخی از برنامه‌های امید آفرین رادیو معرفی می‌شود:

خانواده شاد تهرانی روی آنتن رادیو تهران

رادیو تهران به عنوان یک رسانه اثربخش همواره در تلاش که در راستای کیفیت روابط خانواده گام بردارد. برنامه "خانواده تهرانی" با محوریت خانواده بانشاط تدارک دیده شده است و به موضوعات و مسائل پیرامون خانواده می‌پردازد. برنامه خانواده تهرانی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 روی آنتن رادیو تهران می رود تلاش می‌کند با پوشش همه مسائل روز و مربوط به خانواده کیفیت زندگی خانوادگی و روابط بین افراد خانواده بهبود یابد.
برنامه«سعادت آباد» از رادیو تهران از دیگر برنامه‌های امیدآفرین که با تنوع موضوعی؛ پیگیر دغدغه‌ها و نیازهای روز مخاطبان است. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:35 تقدیم فرهیختگان رادیو تهران می‌شود.
برنامه«رادیو اکتیو» رادیو تهران با هدف ساختن اوقاتی خوش برای مخاطبان هر شب ساعت 21 تقدیم مخاطبان می‌شود. آیتم های طنز و استند آپ، برپایی استودیو موسیقی با پخش آهنگی‌های شاد لحظات مفرحی را برای خانواده‌ها به ارمغان می آورد. معرفی بازی‌ها، سفر، بخش ورزشی، گزارش، اتاق خبر و بخش هایی از این ویژه برنامه شاد و مفرح تابستانی است، که روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز می رود.
«تقویم مقاومت»، برنامه جدید رادیو تهران که در قالب بسته‌های صوتی کوتاه انگیزشی طراحی شده است و در هر قسمت به یکی از موضوعات حوزه مقاومت می‌پردازد.

رادیو پیام و پیام هایی برای زندگی
رادیو پیام با برنامه‌های «پیام زندگی»، «پیام نور»، «پیام خدمت» و «زلال احکام» با موضوع ایمان و امید در سه ماهه دوم سال جاری روانه آنتن کرده است.
ورزش صبحگاهی با رادیو ورزش
مجله صبحگاهی «ورزشکار شو »با حضور یک مجری شنوندگان را به ورزش صبحگاهی و ورزش همگانی ترغیب و تشویق می‌کند.
در این برنامه با ارائه گزارش از ورزشکاران در اقصی نقاط کشور فضایی پرامید و هیجان برای انجام تحرک بدنی فراهم می سازد. دو بخش " باشگاه مثبت اندیشان " به پخش پیامهای انگیزه بخش اختصاص دارد و بخش " صبحانه ورزشی " هم به تغذیه در ورزش می‌پردازد. برنامه صبحگاهی «صبح و ورزش» برنامه ای مفرح، شاد و متنوع برای تحلیل و تفسیر رویدادهای مهم خبری ورزشی کشور و جهان هر روز صبح ساعت 7:15 از شنبه تا پنجشنبه تهیه و پخش می‌شود.
برنامه «عصرانه» برنامه ای عصرگاهی با ساختار مجله ای برای ایجاد فضایی شاد و متنوع وترغیب آحاد جامعه به نشاط و شادابی با موضوعات اجتماعی که به صورت تعاملی با مخاطبان در قالب گفتار، کارشناسی، گزارش های روز ورزشی ایران و جهان، شوخی با ورزشکاران و مسئولان ورزشی طنز، سرودهای شاد و متنوع با حضور بازیگران مطرح رادیویی برای فراهم نمودن لحظه‌هایی شاد با همراهی مخاطبان تهیه و پخش می‌شود.

برنامه‌های امیدآفرین رادیو گفت‌وگو
گروه تاریخ و فرهنگ با برنامه‌های « ضرب سکه» با موضوع کارآفرینی و حمایت از مشاغل خانگی با هدف کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و پاسخ به سوالات اقتصادی مخاطبان ،شنبه‌ها ساعت 11، «گفتگوی اجتماعی »که موضوعات مهم و به روز اجتماعی در حوزه‌های خرد و کلان به طور کلی درون مایه اصلی آن می‌باشد، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30،«گفتگوی فرهنگی» که در آن مهمترین موضوعات و چالش های فرهنگی مطرح در سطح جامعه به صورت روشن و شفاف مورد تحلیل قرار می‌گیرند، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 20، « زندگی بهتر» با هدف جلوگیری از افتادن در ورطه بحران جمعیت و همینطور فرهنگ سازی و آگاهی رسانی در خصوص فرزندآوری شنیده می‌شود.

رادیو فرهنگ و معرفی زنان موفق
رادیو فرهنگ «چرخانه» با معرفی زنان کارآفرین، «ایراندخت» با معرفی زنان موفق ، «حریر سخن» مشاعره با هدف امیدآفرینی و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و «رهنمون» با بررسی مسائل و چالش های فرهنگی کشور با رویکرد امیدآفرینی چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰:۳۰ شنیده می‌شود.

رادیو سلامت در «عصری نو»
رادیو سلامت برنامه‌های متعددی را با محوریت امید آفرینی بر روی آنتن دارد که مهمترین آنها برنامه «به زندگی سلام کن » هر روز از ساعت 6 با موضوعات مختلف در حوزه سلامت اجتماعی، سلامت جسم و خبرهای روز حوزه سلامت، «روایت تلاش» با محوریت معرفی دستاوردهای مهم حوزه سلامت روزهای فرد ساعت ۷:۳۰ صبح روی آنتن می رود.
«نیم نگاه» با موضوعیت رسیدگی و پیگیری مشکلات و مسائل مردم در حوزه سلامت هر روز به جز پنجشنبه و جمعه از ساعت۱۲:۳۰تا ۱۳:۱۰ بصورت زنده از رادیو سلامت پخش می‌شود.«عصری نو» با موضوعات مختلف حوزه سلامت با محوریت «سبک زندگی سالم» و «امید آفرینی »و« نشاط بخشی »هر روز بجز پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۷تا۱۸:۳۰ به روی آنتن می رود.«با نخبگان » با موضوع معرفی نخبگان حوزه سلامت و الگو سازی مناسب برای نسل جوان و امید آفرینی هر هفته یکشنبه ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

رادیو صبا و تزریق امید به جامعه
رادیو صبا با توجه به ماموریت خود،ارتقاع امید در جامعه‌ تمامی‌برنامه‌های شبکه را با شعار صدای شادی آفرین در راستای امید آفرینی تولید و راهی آنتن می‌کند.از شاخص ترین این برنامه‌ها می توان به برنامه زنده «صبح صبا» اشاره کرد، که در قالب مجله رادیویی مخاطبان را در اولین ساعات روز در جریان اخبار و رویداد های مثبت قرار می دهد. جنگ رادیویی «شهر فرنگ» با بیان طنز به نقد مسائل مختلف در جامعه می‌پردازد و با بیان دغدغه‌های مردم امید آفرینی می‌کند. برنامه زنده «دوطرفه» از طریق تعامل با مخاطبان امید را در جامعه تزریق می‌کند.
برنامه گفتگو محور «فرش قرمز» با میزبانی متفاوت نخبگان جوان امید آفرینی می‌کند این برنامه پنج شنبه‌ها ساعت 22 تقدیم مخاطبان می‌شود. برنامه «دو راهی» در قالب مسابقه رادیویی با شرکت کارآفرینان و تازه کارها در مسابقه، مخاطبان را با حرفه‌های مختلف آشنا می‌کند، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 پخش می‌شود.
برنامه مخاطب محور «صبامک» از شنبه تا چهارشنبه در راستای امید آفرینی به طرح و پاسخگویی پیامک ها و تلفن‌های شنوندگان است.

رادیو جوان و معرفی نخبگان
رادیو جوان در راستای هدف اصلی خود که ایجاد امید، شور و نشاط در جامعه است، در تمامی‌برنامه‌های خود رویکردی امیدآفرین دارد. در این بین می‌توان از برنامه« بلامانع »و «پرچمدار »نام برد. برنامه« بلامانع» به حل مشکلات تولید کمک می‌کند. تاکنون موانع بسیاری از واحدهای تولیدی در برنامه بلامانع مرتفع شده و این برنامه توانسته اعتماد مردم به رسانه و امید به تولید در جامعه را بیشتر کند. همچنین برنامه «پرچمدار» نیز سعی کرده در کنار راه‌اندازی یک مسابقه به معرفی نخبگان در حوزه‌های مختلف بپردازد.

رادیو ایران و خلق لحظات خاطره انگیز برای مردم
«گلبانگ»موسیقی‌های درخواستی مخاطبین است،«کوی نشاط»مجموعه طنز نمایشی است که در آن بازیگران مطرح رادیو به نقش آفرینی می‌پردازند. «قرار شاعرانه» پخش شعر و موسیقی است.«صبح جمعه با شما» برنامه طنز و نشاط آور با حضور هنرمندان مطرح، برنامه ای به صورت دورهمی‌برای خلق لحظات خاطره انگیز برای مردم است.
«ایرانآوا» پخش موسیقی نواحی در قالب پرداختن به آداب و رسوم اقوام ایرانی و «باغ هنر» با موضوع پرداختن به شعر و ادبیات و داستان است. «نمودار» با بیان پیشرفتها و دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و «رهاورد» با دستاوردهای علمی و فنی کشور، فناوری نانو، اقتصاد دانش بنیان همراه مخاطبان رادیو ایران است.
«با هم بسازیم» موقعیت های خاصی با محتوای سرگرمی‌برای مهمان ایجاد می‌شود. برنامه«ایرانشهر» با تزریق امید آفرینی در جامعه و خانواده‌ها، پیگیر مطالبات مردمی‌برای ایجاد اعتماد و دلبستگی به نظام است. «سلام صبح بخیر» با هدف امید آفرینی در جامعه و خانواده‌ها و «خنداخند» تلفیقی از طنز نمایشی و طنز آهنگ است.

برنامه‌های امیدآفرین شبکه اقتصاد
«روزی نو» عنوان برنامه صبحگاهی است که به خبرهای مهم و روز اقتصادی با رویکرد امید بخشی می‌پردازد. در این برنامه ضمن گفتگو با مسئولان و نمایندگان مجلس مطالبات اقتصادی مردم پیگیری می‌شود و در آیتم های مختلف توصیه‌های کارآفرینی، گفتگو با صاحبان مشاغل و پیشکسوتان ، مطالب انگیزشی و گزارشهای مردمی‌پخش می‌شود، این برنامه از شنبه تا پنج شنبه ساعت 6:10 تا 8 پخش می‌شود.
«به قید فوریت» عنوان برنامه ای که به بررسی و پیگیری مشکلات کسب و کارهای مختلف و مطالبه می‌پردازد. این برنامه با هدف رشد تولید و رفع موانع پیش روی کسب و کارهای حوزه‌های مختلف تهیه و پخش می‌شود، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 تا 8:50 به روی آنتن رادیو اقتصاد می رود.
«گذر بازار» برنامه مفرح عصرگاهی رادیو اقتصاد که ضمن ایجاد فضایی سرگرم کننده و بخش نمایشی طنز همراه مخاطبان است، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 تا 19 پخش می‌شود.
«پنجره اقتصاد» برنامه ای است که به انعکاس ظرفیت های تولید و صادرات محصولات ساخت ایران بازار های صادراتی می‌پردازد و توانمندی‌های تولید کنندگان داخلی را معرفی می‌کند، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 16تا 16:50 پخش می‌شود. برنامه «شب آفتابی» به معرفی چهره‌های شاخص کسب وکار به عنوان الگوهای مردم می‌پردازد. این برنامه کاسبان قدیمی و مردان برتر حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را معرفی می‌کنند و راه‌های رسیدن به موفقیت آنان را مورد بررسی قرار می دهد، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 تا 23 پخش می‌شود .
«ما می توانیم» برنامه ای که به بیان دستاوردهای کشور در حوزه‌های صنعتی، علمی و اقتصادی در قالب مستند داستانی شنبه‌ها ساعت 14:30 به مدت 25 دقیقه روی آنتن می رود و «پلاک 98» برنامه ای است که در فضایی شاد و طنز به پخش منتخب برنامه‌های پخش شده در طول هفته می‌پردازد، جمعه‌ها ساعت 10 با رادیو اقتصاد همراه شوید.

امتیاز شما