امروز شنبه  ۷ مهر ۱۴۰۳
تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی»:
تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی»:

به دنبال بازنمایی آیین‌های عاشورایی بودیم/ استقبال از حسینیه معلی به برکت امام حسین (ع)

مشاهده ۷۸۷
۱۴۰۲/۰۵/۰۴- ۱۵:۱۸
تعداد بازدید:787

تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی» شبکه سوم سیما با بیان اینکه هدف کلی ما از روز اول برای ساخت حسینیه معلی احیای میراث شیعه، احیای عزاداری‌های نواحی مختلف ایران و جهان و بازنمایی آیین‌های عاشورایی است گفت: این برنامه به برکت امام حسین(ع) و اهل بیت مورد استقبال مخاطب و قاطبه خواص جامعه قرار گرفت و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای ماست.

سعید ستودگان در گفت‌وگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی رسانه ملی، ضمن تشریح بازخوردهایی که این روزها از مخاطبان برنامه حسینیه معلی گرفته اظهار کرد: به برکت امام حسین (ع) باتوجه به بازخوردهایی که از مردم، آمار تلوبیون و فضای مجازی می‌گیریم بحمداله حسینیه معلی جزو موفق‌ترین و پرمخاطب‌ترین برنامه‌های مناسبتی ایام محرم بوده است.
وی افزود: ما در طراحی حسینیه معلی با تیم مدیریتی شبکه سه سیما، همکاران اتاق فکر و برنامه‌سازان به  دنبال خلاقیتی بودیم که برنامه‌های معارفی و خصوصاً محرمی صداوسیما را از حالت همیشگی دوصندلی، یک میز و عکس گنبد امام حسین (ع) خارج کنیم.
تهیه‌کننده برنامه «حسینیه معلی» با اشاره به اینکه از همان فصل اول که محرم 1401 پخش شد تا فصل چهارم محرم در 1402 این برنامه به برکت امام حسین(ع) و اهل بیت مورد استقبال مخاطب و قاطبه خواص جامعه قرار گرفت و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای ماست، درباره علل موفقیت فصل چهارم اظهار کرد: یکی از علل موفقیت‌های حسینیه معلی در فصل چهارم نسبت به  فصل‌های قبل آن و در مقایسه با سایر برنامه‌های مشابه معارفی را می‌توان بلوغ و پله‌پله پخته‌تر شدن و استفاده از خلاقیت و نوآوری در فصل‌های بعدی آن دانست.
ستودگان درباره اثرگذاری این برنامه در ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: اینکه چه مقدار تأثیر گذار بوده است را  متخصصان باید نظر و پاسخ دهند، اما به عنوان تهیه‌کننده بازخوردهای اجتماعی و مردمی‌که همه طیف‌های فکری به محضر حضرت سیدشهدا (ع) و اهل بیت دارند، را  خوب و اثرگذار می‌بینم.
وی درباره اینکه آیا این برنامه توانسته به معرفی مداحان کمتر شناخته شده و همچنین تربیت مداحان کمک کند عنوان کرد: از روز  اول ساخت این برنامه تا کنون هیچ لحظه‌ای ما به دنبال استعدادیابی مداحی نبوده و نیستیم. برنامه‌های  استعدادیابی ساز و کاری دارند که در این برنامه مشاهده نمی‌کنید. شما در برنامه استعدادیابی باید داور داشته باشید، درحالی که در این برنامه مجمع ذاکران ما نسبت به مداحی‌های انجام شده و فرد شرکت کننده نظر کارشناسی می دهند. به عبارتی اگر کودک و  نوجوانی در برنامه مداحی کند و احتیاج به راهنمایی و مرشدی داشته باشد از طرف میز ذاکرین ما هدایت می‌شود و میز ذاکرین ما عرض ارادت و تکریم به پیرغلامان را جزو وظایف خود می داند.
وی تاکید کرد که هدف کلی ما از روز اول برای ساخت حسینیه معلی احیای میراث شیعه، احیای عزاداری‌های نواحی مختلف ایران و جهان و  بازنمایی آیین‌های عاشورایی است.

امتیاز شما