امروز جمعه  ۱۱ آبان ۱۴۰۳
حضور مدیران شبکه‌های رادیویی در واحد ارتباط با مخاطبان (162)
حضور مدیران شبکه‌های رادیویی در واحد ارتباط با مخاطبان (162)

همکلامی‌با مخاطبان آشنا

مشاهده ۱۱۰
۱۴۰۱/۰۲/۰۴- ۱۶:۵۴
تعداد بازدید:110

همزمان با ۸۲ سالگی رادیو در ایران، مدیران شبکه‌های رادیویی تهران، ایران، فرهنگ، صبا، اقتصاد، جوان، قرآن، پیام و آوا و نمایش با حضور در واحد ارتباط با مخاطبان (162) اداره کل روابط عمومی صدا و سیما، شنونده نظرات مخاطبان شدند و به پرسشهای آن‌ها پاسخ دادند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حمیدرضا صحرا گرد مدیر رادیو تهران، محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ، حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد، علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان، منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن، مهدی شهاب تالی مدیر رادیو پیام و آوا، محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، چهارم اردیبهشت - سالگرد هشتاد و دو سالگی رادیو در ایران - میزبان مخاطبان شدند.

مدیران شبکه‌های رادیویی ، پس از همکلامی‌با شنوندگان، درباره حضور خود در واحد ارتباط با مخاطبان (162) سخن گفتند.

 

شنوندگان تهرانی طرفدار بخش شبانگاهی

 حمیدرضا صحرا گرد مدیر رادیو تهران با اشاره به اهمیت حضورش در واحد ارتباط با مخاطبان (162) گفت: ارتباط بی‌واسطه و به دور از دسته‌بندی‌های محتوایی میان مدیران شبکه‌ها و مخاطبانشان برایم اهمیت دارد و از این رو در هر بار حضور در واحد و سامانه 162 با پیشنهادها و نظرات جدید و متفاوتی روبرو می‌شوم که ارزش زیادی برایم دارد.

وی افزود: مخاطبان تهرانی، این رادیو را امین خود می‌دانند و با توجه به برنامه‌های «مسئول محور »که نگاهی مستقیم به مشکلات مردم دارد، رادیو تهران، خود را موظف به پاسخگویی می‌داند.

مدیر رادیو تهران به علاقه‌مندی مخاطبان به برنامه‌های شبانگاهی اشاره کرد و گفت: این بخش مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است و تلاش ما بر این است که ضمن حفظ مخاطب این بخش، در بخش‌های دیگر هم تغییراتی بدهیم تا شنوندگان بیشتری را با خود همراه کنیم.

 

نقدهای دقیق و به‌جا

 محمدجعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران هم گفت: مهمترین اتفاقی که در این روز رخ داده، یادآوری حضور شبکه‌ای گرم و ملی است که عمرش در ایران به 82 سال رسیده‌است. رادیو ایران با این قدمت امروز همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و تلاش می‌کند با دریافت نظرات مخاطبان مسیر روشن‌تری برای خود انتخاب کند.

وی افزود: برنامه‌های «کافه هنر»، «ایرانشهر» و «صبح جمعه با شما» بیشترین مخاطب را داشت و اغلب تماس گیرندگان،  تکرار این برنامه‌ها یا بیشتر شدن مدت زمان آن‌ها را درخواست می‌کردند.

 محمدزاده با اشاره به دقت نظر شنوندگان رادیو بیان کرد: انچه در ارتباط تلفنی‌ها بیشتر به چشمم آمد، جزئی‌نگری و دقت نظر شنوندگان بود. نقدها و درخواست‌های به‌جا و منطقی‌شان، مسیر را برای ما هموار و این تیزهوشی شنوندگان کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

مدیر رادیو ایران به توجه مخاطبان به حفظ و پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: چندین مورد از تماس‌ها به قدردانی برای دقت نظر مجریان و مراقبت از زبان فارسی مربوط می‌شد که برای خودم جالب بود.

محمدزاده همچنین گفت: حضور و انتخاب مجریان پیشکسوت نیز درخواست دیگر مخاطبان رادیو ایران بود که حتما روی این انتخاب مصمم هستیم.

 

موفقیت پویش‌های مردمی

 علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ نیز از تنوع درخواست مخاطبان سخن گفت. وی تأکید کرد: ما با چند نوع مخاطب روبرو هستیم. از شنوندگان فعال و قدیمی تا مخاطب جدید در مشاغل مختلف که نظراتشان را ابراز می‌داشتند.

وی افزود: برنامه‌های «هفت کوچه» وبخش «صبحگاهی» این رادیو، شنوندگان پروپا قرصی دارد که امروز در تماسها؛  نظراتشان را بیان کردند.

حبیبی استقبالی که از طرح فرهنگیاران شده را قابل تامل دانست و گفت: این طرح که فراتر از جغرافیای داخلی است و کشورهای همسایه و کشورهای هند و فرانسه را هم دربرمی‌گیرد، توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. چندین تماس هم در این مورد صورت گرفت که برای من خوشحال کننده بود.

وی پویش‌های رادیو فرهنگ را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: ما در سال گذشته سه پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی»، «هر ایرانی یک درخت بکارد» و «ایران جغرافیای مهربانی» را برگزار کردیم و امروز شنوندگانی داریم که منتظر برگزاری پویش‌های دیگری از رادیو فرهنگ هستند.

مدیر رادیو فرهنگ حضورش در اداره کل روابط عمومی را فرصتی مناسب برای ارتباط با مخاطبان دانست و گفت: رادیو فرهنگ در سه حوزه کلان فرهنگ ملی، فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی‌ به صورت ۲۴ ساعته و بر روی دو موج "اف. ام" و "ای. ام "برای مخاطبان برنامه سازی می‌کند. این شبکه تمام تلاش خود را برای هدایت فرهنگی مخاطبان و شنوندگانش به کار بسته است.

 

سرگرمی و شادی آفرینی

 حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا حمایت و همراهی شنوندگان از تزریق نشاط، امید و انگیزه را مهمترین بخش گفت‌وگوهای خود در واحد 162 دانست. وی گفت: این چندمین بار است که میزبان مخاطبان 162 هستم و مخاطبان مانند همیشه خیلی خوب و مهربان بودند و قوت قلب به برنامه‌سازان و اهالی رادیو صبا می‌دادند.

 افتخاری شنیدن صدای مخاطبان را یکی از اصول مهم کار در رادیو صبا دانست و بیان کرد: نظرات و پیشنهادهای شنوندگان برای ما اهمیت دارد و من امروز به شوق شنیدن این نظرات آمدم تا ضمن ارزیابی از خودمان، ایده‌ها و پیشنهادهای جدید را دریافت کنم.

وی افزود: مخاطبان در این رادیو دنبال سرگرمی هستند و برنامه‌های فکاهی که آن‌ها را فارغ از هیاهوی روزمره شاد نگه می‌دارد برایشان اولویت دارد.

افتخاری با اشاره به برنامه «شهر فرنگ» آن را یکی از پر مخاطب‌ترین‌ها دانست و گفت: این برنامه رنگ و بوی شاد همراه با نقد عملکرد مسئولین را در دستور کار دارد و از این رو توانسته شنوندگان را با خود همراه کند. ضمن اینکه بعد از عید فطر نیز «مثبت شهرفرنگ» را که پشت صحنه «شهرفرنگ» است، روی آنتن می‌فرستیم.

مدیر رادیو صبا به فصلی بودن برنامه‌‌ها اشاره کرد و گفت: فصلی بودن برنامه‌ها دست ما را در تنوع بخشی به جدول پخش باز کرده‌است و شنوندگان نیز از این رویکرد استقبال می‌کنند چون می‌دانند نوآوری و حرف نو زدن هدف غایی این شبکه است.

 وی در پایان تصریح کرد: رادیو صبا به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده رادیو، پس از عمر 10 ساله‌اش تلاش می‌کند در مسیر تحقق شعارش یعنی «صدای شادی آفرین» بودن گام بردارد و مخاطب خود را شاد کند. این رادیو نوپا که اقبال خوبی از سوی شنوندگان رادیو دارد خود را به مرحله بلوغ ساختاری و محتوایی نزدیک کرده است و امیدوارم در آینده شاهد برنامه‌های جذاب بیشتری از این رادیو باشیم.

 

توجه به سلیقه مخاطبان

 محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیر رادیو اقتصاد نیز با استقبال از حضورش در امورمخاطبان 162 گفت: رادیو اقتصاد فرصت و ظرفیتی برای بازتاب موضوعات اقتصادی به طور تخصصی در رسانه ملی فراهم کرده‌است.

وی افزود: نتیجه‌گیری‌ام از تماس‌های مخاطبان بر این محور بود که باید بر اساس سلیقه مردم و خواسته‌هایشان از رادیوهای تخصصی ، جلو برویم و مخاطبان به ما کمک می‌کنند که چه مسیری را در پیش بگیریم تا موفق باشیم.

 اسماعیلی با اشاره به نظرات مخاطبان گفت: برخی از شنوندگان خواستار افزایش زمان برنامه‌ها شدند و برخی دیگر نگاه مسئولین را به موضوعات اقتصادی کنونی جویا شدند.

مدیر رادیو اقتصاد تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در شورای طرح و برنامه ریزی این شبکه و با تکیه بر تخصص همکاران در صدد هستیم که اطلاع رسانی در حوزه تولید را نه در سطح کاغذ بلکه در نقطه نهایی تولید که منجر به افزایش اشتغال و کارآفرینی باشد، ارائه دهیم .

 

شنوندگان قدیمی و وفادار

 علیرضا مقصودی مدیر رادیو جوان نیز ارتباط نزدیک با شنوندگان را تعامل سازنده‌ای دانست و گفت: شنوندگان رادیو جوان، شنوندگان وفاداری هستند که سال‌ها برنامه‌های این شبکه را دنبال می‌کنند و به رادیو جوان علاقه دارند.

وی افزود: رادیو جوان تلاش کرده در ساختار هم حرف‌های بسیار داشته و پیشتاز باشد چنانچه به اذغان شنوندگان وفادارش ایده‌های خلاقانه و برنامه‌های نوآورانه، این شبکه را پرمخاطب کرده‌است.

 مقصودی برنامه‌های «رادیوم» «آفساید»، «چوب خط» و «خط آزاد» را از پرطرفدارترین برنامه‌های این شبکه دانست و گفت: مخاطبان امروز از این برنامه‌ها قدردانی کردند و ازعلاقه‌شان برای ادامه داشتن این برنامه‌ها سخن گفتند.

مدیر رادیو جوان استفاده از مجریان شناخته شده و قدیمی را از دیگر خواسته‌های مخاطبان عنوان کرد.

نگاه عمیق به قرآن

 منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن نیز گفت: بیشتر شنوندگان از برنامه‌های شبکه رضایت داشتند و قدردانی می‌کردند.

وی افزود: مخاطب این شبکه نگاه تخصصی به علوم قرآنی و معارف دینی دارد و اگر ما را برای شنیدن انتخاب کرده‌است، انتظار دارد شبکه را رو به جلو و همراه با بهبودی ببیند. از این رو ما نیز با تنوع بخشیدن به بخش‌های مختلف او را راضی نگه می‌داریم.

 مدیر رادیو قرآن پیشنهاد داد که حضور شبکه‌ها در امور مخاطبان 162 به صورت برنامه شاخص و موفق هر شبکه باشد تا مخاطبان بتوانند با عوامل برنامه دلخواهشان گفت‌وگو کنند.

 

توجه به بخش‌های مغفول مانده خبر

 مهدی شهاب تالی مدیر رادیو پیام و آوا با اشاره به استقبال خوب مخاطبان تغییرات پیش رو در رادیو پیام را مورد قبول شنوندگان دانست و گفت: بسیاری از شنوندگان بر خبری بودن این رادیو تأکید نمودند و از اقداماتی که به این روند کمک کند، استقبال کردند.

وی افزود: با در نظر گرفتن بخش‌های مختلف رادیو پیام تصمیم گرفتیم مجریان با نرم خبر، فضای شبکه را خبری ‌تر کنند. به این ترتیب که بخش‌های مغفول مانده و دیده‌نشده در بخش خبری را در نظر آوردیم و مجریان و گویندگان هر بخش ضمن تقدیم محتوای دلخواه در آن زمان، گوشه چشمی هم به اخبار روز داشته باشند.

مدیر رادیو پیام تصریح کرد: برای من مهم بود که امروز از سوی شنوندگان با چه بازخوردی به دلیل این تغییرات روبرو می‌شویم که خوشبختانه همگی از آن استقبال کرده بودند.

شهاب تالی توجه مخاطبان به بخش‌های ادبی را محترم شمرد و گفت: این بخش‌ها با حضور مجری مؤلف غنیمت بزرگی برای رادیو پیام هستند و شنوندگان می‌خواستند از مجریانی مانند رشید کاکاوند، محمود اکرامی‌فر، مسعود فروتن و ناصر فیض قدردانی شود ضمن اینکه مجریان همیشگی و محبوب رادیو پیام هم جایگاه خوبی را در ذهن مخاطب ترسیم کرده‌اند که فقدان هر یک باعث تأسف برای ما و شنوندگان است.

وی با اشاره به تغییراتی که قرار است در این شبکه رادیویی رخ دهد، گفت: از اول خرداد وارد بخش‌های موضوعی خواهیم شد و هر شب یک موضوع در زمینه ادبیات، سینما، موسیقی، ادبیات کهن و... را انتخاب کرده و مجریان هر بخش حول محور آن موضوع سخن خواهند گفت.

بازگشت تهیه کنندگان قدیمی

 محسن سوهانی مدیر کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش نیز با اشاره به علاقه‌مندی شنوندگان به نمایش رادیویی گفت: مخاطبان خواستار تنوع در عناوین نمایش‌ها هستند و ما نیز با بهره‌گیری از متون و نمایشنامه‌های معتبر این مسیر را پیش رویشان می‌گذاریم.

 وی افزود: علاقه مخاطبان به برنامه سازان قدیمی در این شبکه هم دیده می‌شود و بسیاری از شنوندگان درخواست همکاری با تهیه‌کنندگان قدیمی و بازیگران شناخته شده را داشتند.

 

تصاویر

امتیاز شما