امروز شنبه  ۳ آذر ۱۴۰۳
همراهی سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی برای برگزاری برنامه‌های محرم ۹۹
همراهی سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی برای برگزاری برنامه‌های محرم ۹۹

برپایی عزاداری با شکوه محرم در «خیمه‌های رسانه‌ای»

مشاهده ۶۸۶
۱۳۹۹/۰۵/۱۵- ۱۰:۴۷
تعداد بازدید:686

طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» به عنوان مصوبه، در اولین جلسه هماهنگی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با سازمان تبلیغات اسلامی تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در اولین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه‌های محرم 99، با حضورصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی(ساترا) و حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نحوه برپایی آیین عزاداری سیدالشهدا (ع) در شرایط کنونی جامعه با وجود ویروس کرونا بررسی شد.

در  این جلسه امامیان با اشاره به شرایط خاص جامعه و مسئولیت خطیر رسانه‌ها در محرم امسال گفت: تلاش می‌کنیم آیین‌ها و مراسم محرم با شرایط خاص و با شکوه برگزار شود.

وی افزود: وجود ویروس کرونا واقعیتی است که نمی‌شود از آن چشم پوشی کرد از این روهیئت های آنلاین سهم بسزایی در انتقال شور و جذبه حسینی خواهند داشت.

به گفته امامیان رسانه‌های فضای مجازی در مناسبت های مذهبی و به‌ویژه  محرم بسیار فعال بودند اما امسال جدی تر فعالیت می‌کنند.

رئیس ساترا تأکید کرد: رسانه ای تر شدن محرم به معنای راحت تر برگزار شدن آن نیست؛ بلکه باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا به شکل فراگیر و باشکوه اتفاق بیفتد و عاشقان سیدالشهدا(ع) از فیض محرم محروم نشوند.

وی از  برنامه‌ریزی‌برای همکاری با چند اپراتور خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

امامیان با اشاره به همکاری رسانه ملی و سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شد: متولی برپایی همه فعالیت‌های آیینی و عزاداری محرم امسال سازمان تبلیغات اسلامی است و ما نیز همراه و همگام با این سازمان برنامه‌ها را منتشر و فراگیر خواهیم کرد.

 رئیس ساترا از اجرای طرحی با نام «خیمه‌های رسانه‌ای» خبرداد که نقش ویژه در برنامه‌های اجرایی محرم امسال دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی و با حضور همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای رسانه‌ای برپا خواهد شد و رسانه ملی نیز سهم مهمی در اجرای این طرح خواهد داشت.

وی افزود: در رسانه ملی نیز پوشش مراسم امسال پر رنگ‌تر از سال‌های پیش خواهد بود. امامیان با اشاره به اینکه پیش از این هیئت های بزرگ سرویس‌های صوتی و تصویری خوبی ارائه می‌دادند و در فضای صوت و تصویر فراگیر این رویداد جدید نیست گفت: این اقدام باید نظام مند باشد و با حضور حداکثری مردم در فضای مجازی شکل بگیرد.

به گفته امامیان فضا و زیرساخت ها کاملا برای طرح «خیمه‌های رسانه‌ای» آماده هستند و رسانه ملی محتوای غنی و ارزشمندی را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم تدارک دیده است.

تبعیت از توصیه مقام معظم رهبری ودستورات ستاد ملی کرونا

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قمی‌با اشاره به سرعت بالای تحولات در جهان کنونی و تغییرات موجود گفت: این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. ما به سمتی می رویم که رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر برایمان اهمیت بیشتری خواهد داشت و مجموعه صوت و تصویر می تواند در همه زمینه‌ها نقش آفرین باشد.

وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری به سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری آیین باشکوه محرم 99، افزود: مسئولیت خطیری به عهده ما گذاشته شده است و ما خود را مسئول برپایی این شکوه حسینی و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه می دانیم.

قمی‌با تأکید بر لزوم تبعیت از دستورات ستاد کرونا گفت: سال گذشته سازمان صرفا وظیفه اجرایی و تسهیل گری برگزاری این آیین‌ها را داشت اما امسال بدور از هر نوع ناهماهنگی در برنامه‌های اجرایی و چند پارگی در تنظیم قواعد و دستورات، شاهد برپایی منظم، هماهنگ با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهیم بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمامی دستورات از ستاد کلی مبارزه با کرونا صادر می‌شود. وظیفه ما هم‌افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامه‌های واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. کما اینکه در ماه رمضان و شب قدر این اتفاق افتاد.

قمی‌با اشاره به لزوم بهره مندی از ظرفیت فضاهای مجازی گفت: همراهی با سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و نقش مؤثر رسانه ملی ما را به سمت برپایی مراسم باشکوهی می‌برد که نتیجه تعامل فضای مجازی، صوت و تصویرهای فراگیر و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مردم با تبعیت از توصیه مقام معظم رهبری و دستورات ستاد ملی کرونا محرم امسال را با شکوه برپا کنند.

امتیاز شما