مدیر رادیو زیارت در نشست همکاریهای محتوایی و برنامهای رادیو زیارت و مرکز جامع مشاوره آستان قدس، با اعلام آمادگی همکاری با آن مرکز، از توان رسانه برای افزایش خدمات مرکز جامع مشاوره آستان قدس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نخستین نشست همکاریهای محتوایی و برنامهای رادیو زیارت و مرکز جامع مشاوره آستان قدس، به میزبانی رادیو زیارت و با هدف افزایش تعامل و همکاری بین این دو مرکز صورت گرفت. در ابتدای نشست، هادی افشارصفوی، مدیر رادیو زیارت، ضمن ارائه گزارشی از پیشینه این رادیو، توضیحاتی درخصوص میزان پوشش فرکانس، بافت مخاطبان، شیوههای رصد مخاطبان، بخش و صحنهای برنامهها ارائه کرد.
وی انعطافپذیری در برنامهها و همچنین داشتن بخش خبر تخصصی را از مهمترین ویژگیهای شبکه زیارت برشمرد. هادی افشارصفوی از قابلیت تولید برنامههای موضوعی با مشارکت سازمانها، بهعنوان یکی دیگر از قابلیتهای این شبکه خبر داد و افزایش میزان تولید را از طرحها و برنامههای آتی شبکه عنوان کرد.
سپس دکتر اصغرینکاح، رئیس مرکز جامع مشاوره آستان قدس به تشریح برنامهها و ساختار آن مرکز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز امور روانشناسی و مشاوره به بررسیهای خاص، منسجم و علمی، مرکز جامع مشاوره آستان قدس تأسیس شد تا فعالیتهای روانشناسی با پیگیریهای نیروهای متخصص و متعهد انجام گیرد و اکنون این مرکز با بهره گیری از خدمات 120 روانشناس و مشاور با سطح مدرکی 65% کارشناس ارشد و 35% دکترا، 3 گروه مراجعه کننده زائر، مجاور و محروم را تحت درمان قرار میدهند. کلینیک مشاوره الغدیر، زائرشهر و باب الهادی(ویژه زائران)، کلینیک مرکز واقع در بولوار بعثت ویژه مجاوران و پرسنل آستان و همچنین فعالیتها و خدمات مشاورهای در حاشیه شهر و گروههای جهادی ویژه محرومین، از جمله مراکزی هستند که مشاوره میدهند.
او با اشاره به برگزاری 3 دوره مدرسه روانشناسی اسلامی، از برگزاری چهارمین دوره این سلسله آموزشها با موضوع کرونا و به صورت بینالمللی با مشارکت استرالیا، لبنان و اتریش از راه دور و تحت وب خبر داد.
رئیس مرکز جامع مشاوره آستان قدس فعالیت قابل ارائه آن مرکز را بررسی مسائل روانشناسی بهصورت موضوعی همچون روانشناسی معرفتی، کودک، جوان و عام و همچنین فردی و یا بهصورت خانوادگی عنوان کرد که قابلیت کار رسانهای دارد. وی با برشمردن ویژگی رادیو به عنوان رسانهای شنیداری، با تاثیر عمیقتر و ادراک بیشتر نسبت به رسانههای دیداری، از آمادگی آن مرکز در اجرای طرحهای مشترک در قالبهای اطلاع رسانی و اخبار، آموزشی به صورت آنلاین و سوال و جواب و یا برنامههای ثابت تحت عنوان کلینیک رضوی خبر داد.
همچنین او از تولید 70 قطعه آموزشی مرتبط با کرونا خبر داد که این قطعهها در فضاهای مختلف همچون آپارات، فضای مجازی رضوی و اپلیکیشن شاد منتشر شده و مباحث و چالشهای فرزندآوری و بازی درمانی نیز بهعنوان «رژیم رسانهای در پساکرونا» در دست اجرا است.
در خاتمه هادی افشارصفوی، مدیر شبکه رادیویی زیارت با اشاره به رسانه رادیو بهعنوان بستری امن و فراگیر در پهنه کشوری، با اعلام آمادگی همکاری با آن مرکز، از توان رسانه برای افزایش خدمات مرکز جامع مشاوره آستان قدس خبر داد.