نشست بررسی راههای تعامل و همکاری رادیو زیارت و مرکز بانوان و خانواده آستان قدس رضوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این نشست هادی افشارصفوی، مدیر شبکه رادیویی زیارت به شعار این شبکه، که همان سخن حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)یعنی حدیث معروف «رحم الله عبدا احیاء امرنا» است، اشاره کرد و جوان گرایی را از مهمترین رویکردهای شبکه در جذب مخاطب برشمرد. وی به تغییر بافت مخاطبان شبکه به بافت جوان اشاره کرد که در محتوای برنامهها نیز قابل مشاهده است.
فاطمه دژبرد،رئیس مرکز بانوان و خانواده آستان قدس، نیز ضمن تشکر از این رویکرد، روحیه همکاری را در تعامل فی مابین بسیار حائز اهمیت و آن را موجب صرفه جویی درهزینه، وقت و فرصت ها دانست.
در ادامه رئیس مرکز بانوان و خانواده آستان قدس با برشمردن اهم وظایف و شرح کار این مرکز، همکاری فی مابین را موجب ارتقاء نتایج و اثربخشی بیشتر عملکرد آن دانست. وی نگاه امروزه در حوزه خانواده و بانوان را متاثر از سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره خانواده دانست که سنگ بنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی است. در این نگاه نقش مادری و همسری تقدم بر سایر وظایف زن داشته و فعالیتهای اجتماعی زنان در ادامه نقش مادر و همسر است. وی با انتقاد از بانوانی که برای خود نقشی قائل نیستند، جایگاه زنان در دفاع مقدس، اقتصاد، و جامعه را مثال زده و با توجه به اثرگزاری بانوان درآن نقشها، عمده تلاشهای مرکز امور بانوان و خانواده را تثبیت و تحکیم نقش بانوان در عرصههای فرهنگی و اجتماعی، البته در تداوم نقش فرزندآوری، مادری و همسری دانست. رئیس مرکز بانوان و خانواده آستان قدس، مهمترین هدف این جلسه را بهره گیری از ظرفیت رسانه به ویژه رادیو زیارت عنوان کرد و گفت: در گذشته برنامههای آموزشی مناسب و خوبی طراحی و اجرا شده بود، همچون «الفباء آموزش» که متاسفانه بی حاصل و ابتر مانده است. همچنین در طرح «زندگی به سبک رضوی» نیز 100 سوال مبتلابه خانوادهها در حوزههای شئونات همسری و مادری، مهارتهای فردی، و ابعاد اجتماعی بانوان آماده کردهایم که اینها همه استفاده از ظرفیت رسانهای رادیو زیارت را میطلبد. وی با اعلام آمادگی از برگزاری کلاسهای آموزشی از طریق رادیوذزیارت، اطلاع رسانی و همچنین آموزش از این طریق را خواستار شد.
در ادامه جلسه هادی افشارصفوی، مدیر رادیو زیارت با تاکید مجدد بر جوانگرایی در بین مخاطبان رادیو و همچنین ضریب نفوذ رو به افزایش رادیو، تشکیل هسته مخاطبان جدید بر اساس برنامههای مشترک را موثر و مثبت دانست. وی با اشاره به موضوعات و برنامههای جاری و درحال پخش رادیو همچون «پرسمان» و برنامههای خانواده این شبکه، از این همکاری استقبال کرد. مدیر رادیو زیارت با اشاره به 48 موضوع مطرح در طرح و برنامه مرکز بانوان و خانواده، ضمن اظهار امیدواری از گسترش همکاری فی مابین، رادیو زیارت را مبلّغ خوبی برای سبک زندگی رضوی برشمرد و این همکاری را مقدمه و لازمه بسط و گسترش آن فعالیتها در رادیو و همچنین تلویزیون عنوان کرد.
در خاتمه مقرر شد رادیوز یارت و مرکز امور بانوان و خانواده در نشستهای مشترک در هفته آتی، محورها و موضوعات قابل طرح را نهایی کنند.