در یازدهمین قسمتبرنامه زنده #162 به سراغ حجتالاسلام محمد برمایی مجری برنامه «دعوت» رفت؛ مجری و کارشناسی که توانسته با ارائه اجرایی قوی، مخاطبان زیادی را پای برنامه خود بنشاند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احسان ناظمبکایی، منتقد سینما و تلویزیون که اجرای این برنامه زنده اینستاگرامی را بر عهده داشت، از شباهتهای «دعوت» با برنامه «ماه عسل» پرسید و درباره ویژگیهای اجرای این برنامه و دیدگاههای بینندگان گفتوگو کرد.
حجتالاسلام برمایی در خصوص نظر برخی بینندگان که معتقدند برنامه «دعوت» به «ماه عسل» شباهت دارد، گفت: «ماه عسل» برنامه فاخر و برند محبوب تلویزیون است و احسان علیخانی زحمت زیادی برای این برنامه کشیده است، اما لازم است توضیح دهم که ما تابع گونهای تلویزیونی بودیم که در قالب گفتوگو با مهمانهایی که قصه و ماجرای خانوادگی دارند، شکل میگیرد؛ یعنی خانوادهمحور بودن برنامه دعوت، وجه تمایز آن با ماه عسل است.
برمایی با اشاره به اینکه از بینندگان برنامه «ماه عسل» بوده، از علاقهاش به این برنامه یاد کرد و افزود: شکل نقدها به برنامه «دعوت» منصفانه نیست، مگر تکرار یک قالب و فرم در برنامه ضعف است؟! در حالی که محور و موضوعات برنامه دعوت کاملا متفاوت است. من به منتقدان رسانه احترام میگذارم اما باید نقدهایشان منصفانه و دارای مولفهها و شاخصهای درستی باشد، نه اینکه سفارشی و غیرمنصفانه باشد.
وی با اشاره به اینکه چند ماه قبل از آغاز برنامه «دعوت» در حوزه مخاطب، موضوعات و تطبیق با قصهها کار و تحقیق کردیم، گفت: به نظرم مقایسه این برنامه با «ماه عسل» غلط است؛ چراکه مخاطبان، موضوعات و محتوای آن کاملا متفاوت و متنوع است.
حجتالاسلام برمایی درباره اجرای برنامه «دعوت» و ورود روحانیت به عرصه اجرا در تلویزیون نیز گفت: من به دعوت سازمان آمدم و مدعی اجرا نیستم و معتقدم کار تخصصی را باید فرد متخصص اجرا کند؛ اما بهعنوان طلبهای که دغدغه حوزه خانواده دارم، فکر میکنم میزبان خوبی برای برنامه «دعوت»، سوژه، مخاطب و مهمانها هستم و با توجه به بازخوردها و پیامهایی که از مخاطبان دریافت میکنم، به نظرم در این کار موفق بودهام.
وی افزود: خوب است که روحانیت بیشتر به ابزارهای رسانهای مسلط و مجهز شود؛ چه در زمینه کارگردانی و چه در سایر حوزههای تهیه و تولید بهویژه حوزه کودک و نوجوان.
برمایی در پایان تاکید کرد: من منبر را یک جایگاه میدانم که قالب سنتی دارد اما به نظرم از همان منبر میتوان در تلویزیون هم استفاده کرد؛ فقط تکثر کار رسانهای و تنوع این کار بسیار زیاد است.