امروز شنبه  ۳ آذر ۱۴۰۳
مدیر شبکه آموزش
مدیر شبکه آموزش

خیال خانواده‌ها را آسوده کردیم

مشاهده ۹۱۳
۱۳۹۹/۰۲/۲۴- ۱۷:۰۵
تعداد بازدید:913

مدیر شبکه آموزش سیما گفت: ما با راه‎اندازی مدرسه تلویزیونی ایران با توجه به اینکه آموزش دادیم بیشتر از آموزش، خیال خانواده‌ها را آسوده کردیم

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، علیرضا کمره‎ای معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه 24 اردیبهشت، با دکتر مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما دیدار کرد.

دکتر مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما در این نشست گفت: ما با راه‎اندازی مدرسه تلویزیونی ایران با توجه به اینکه آموزش دادیم بیشتر از آموزش، خیال خانواده‌ها را آسوده کردیم و استمرار این شیوه می‎تواند خانواده‌های بسیاری از از اظطراب و نگرانی درآورد و ما باید تلاش کنیم پایان خوبی را برای این ماجرا رقم بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن زمان کنکور و اینکه پایه دوازدهم امسال، کنکور دارند و خانواده‌های آنان دچار استرس هستند، باید برای این پایه تحصیلی تقویم نهایی و بازخوانی درسی بگذاریم.

کمره‎ای نیز خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت حضوری اقتضائاتی دارد و تلویزیون باید با توجه به کارکرد اصلی آن که انتقال پیام ها و آموزش و یادگیری است، قضاوت شود و اکنون کار رسانه ملی در امر آموزش قابل دفاع است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین بزرگسالان و آموزش از راه دور به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او در رابطه با امتحانات پایان سال تحصیلی بیان داشت: با توجه به دستور العمل ابلاغ شده امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین دروس شایستگی‌های فنی‎وحرفه‌ای پایه‌های سه‎گانه متوسطه و همین‎طور بزرگسالان و آموزش از راه دور به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر استانداردها و پایه‌های مهارتی پایه دهم،پایه یازدهم و پایه دوازدهم  در فنی‎وحرفه‎ای و کاردانش را اجرا کنیم از 27 خرداد تا 15 مرداد ادامه پیدا می‌کند. چرا که نیرو برای آموزش حضوری تا پایان خرداد در اختیار نداریم و دانش‎آموزان را در فرصت آموزشی مقتضی نمی توانیم حاضر کنیم و اگر هم این کار انجام شود آموزش‎های آن‎ها انجام نشده است زیرا دروس آن‎ها تئوریک نیست و ارزشیابی این دانش‎آموزان هم‎زمان با آموزش انجام می‌شود و بر پایه شایستگی است.

وی عنوان کرد: از 1881 برنامه در حوزه فنی‎وحرفه‎ای 314 برنامه پخش شده که 691 برنامه دیگر نیاز داریم .

 کمره‎ای ادامه داد: تغییر رشته نیز به صورت حضوری انجام می‎گیرد و 42درصد از دانش‎آموزان در متوسطه دوم که پایه نهم و دوازدهم اعم از فنی و کاردانش و شایستگی‌های فنی سه پایه متوسطه دوم در شاخه فنی و کاردانش (مهارتی‌ها) را در بر می‌گیرد، به‎طور حضوری امتحان می دهند.

وی اظهار داشت: پایه دوازدهم که دغدغه جامعه است در قالب آموزش‎های رسمی روی سرفصل های موضوعی، که در امتحانات موثر است، متمرکز می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش زمان ارزشیابی شورا و مدیران مدارس را از 3 خرداد اعلام کرد و گفت: از آنجایی که رسانه ملی و شبکه شاد مسئولیت آموزش به دانش‎آموزان را عهده‎دار بودند اگر قرار باشد این آموزش استمرار داشته باشد باید نرم افزار شاد را ارجاء بدهیم به تلویزیون و تعاملی برای یادیگیری ایجاد کنیم چرا که ویژگی‌هایی در تلویزیون است که در نرم افزار شاد نیست و این کار بر عهده آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: آموزش‎ها باید به سمت فرصت‎های یادگیری رود. هم سویی جریان آموزش غیررسمی و رسمی می‎تواند به هم‎افزایی آموزش کمک کند. خانواده‌ها با نشستن پای تلویزیون مهارت آموزش به کودکان خود را پیدا کردند.

کمره‎ای ساخت برنامه‌های مهارتی و مکمل را نیاز دانش آموزان برشمرد و تاکید کرد: آموزش های فوق برنامه برای جذب مخاطب است در حالی که آموزش های مکمل حتما ریشه در درس دارد و با جذابیت برنامه سازی می توان مخاطب عام و خاص را جذب کرد.در حوزه معرفی مشاغل،هدایت تحصیلی و مسابقات مهارتی و جشنواره‌های می توان برنامه‌های متنوعی تولید کرد.

وی به گواهی مهارت دانش‎آموزان اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در حوزه مهارت بسته تحولی برای دانش آموزان پایه هفتم طراحی کرده که در پایه نهم 420 ساعت و در متوسطه دوم 180 ساعت آموزش مهارت می‌بینند و در نهایت گواهی مهارت برایشان صادر و با این روش شعار هر دانش‎آموز یک مهارت، عملی می‌شود.

                                         

 

امتیاز شما