به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، بر اساس یک نظرسنجی که اواخر خرداد ماه امسال در مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما اجرا شد ، 90.9 درصد از خردسالان،بهار امسال از تلویزیون برای برای پُرکردن اوقات فراغت خود بهره برده اند. بر اساس این نظر سنجی که از 1113 نفر از خردسالان 4 تا 5 سال ساکن مراکز استانهای کشور انجام شد این افراد به طور میانگین 3 ساعت و 36 دقیقه پای تلویزیون نشسته اند.
همچنین این نظرسنجی نشان داد 88.3 درصد از این گروه سنی،برنامههای ویژه گروه سنی خود را در تلویزیون دنبال کرده اند و 58.6 درصد از آنان علاقه مند به تماشای برنامههای مخصوص بزرگسالان بوده اند و همراه خانواده ، سریال ها و مستند های شبکههای مختلف را تماشا کرده اند.
تمرکز پرسشگران مرکز پژوهش و سنجش افکار روی ساعت تماشای تلویزیون در این گروه سنی نیز نشان داد ، بین ساعت های 10 تا 12 صبح و 4 تا 6 عصر تلویزیون بیشترین مخاطب را در میان خردسالان داشته است .
بر اساس این گزارش،شبکههای دو با برنامههای "خاله شادونه" "ماهیهای بادکنکی" و"یادگاریهای مادربزرگ" ؛ پویا با برنامههایی مانند "مل مل" ،"حیوانات ماشینی "، و "نقاشی نقاشی" و قرآن با برنامه"نوگلان قرآنی" بیشترین مخاطبان را در میان گروه سنی 4 تا 5 سال داشته اند .