براساس گزارشی واحد (162) امور ارتباط با مخاطبان ادارهکل روابطعمومی سازمان صداوسیما، این هفته و در بازه زمانی 24 مهر تا یکم آبان 31هزار و 659 پیام در سامانه (162) امور ارتباط با مخاطبان به ثبت رسیده است که شامل 16هزار و 160 پیام صوتی، 6281 پیام تلفنی و 9218 پیامک میشود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از میان شبکههای تلویزیونی، شبکههای یک، سه و دو دارای بیشترین تماسهای مردمیبودهاند که این تماسها، موضوعات و برنامههای مختلفی را شامل شده و طیف متنوعی از انتقاد، پیشنهاد و تشکر را دربرمیگیرد. از میان برنامههای شبکه یک سیما سریالهای «هشتپا» و «طوبی»، شبکه سه سیما «فوتبال برتر» و مجموعه طنز «چارپایه» و شبکه دو سیما برنامههای «پاورقی» و «صبحانه ایرانی» بیشترین سهم از میان تماسهای مخاطبان را به خودشان اختصاص دادند.
در ادامه، به برخی محورهای مطرح شده اشاره میشود: مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره سریال «هشتپا» شامل تشکر از محتوای جذاب، آموزنده و سرگرمکننده، فیلمنامه قوی، درخواست اعلام زمان پخش و بازپخش و پخش نشدن خلاصه قسمتهای قبلی در اولین روز هفته و انتقاد از محتوای خشونتآمیز، پخش زیاد قسمتهای تکراری و نمایش استعمال دخانیات بوده است.
مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره سریال «طوبی» با وجود اتمام پخش این سریال، شامل تشکر از محتوای جذاب و اثرگذار، بازی خوب بازیگران و همچنین قدردانی از عوامل سریال و درخواست تولید و پخش فصل دوم و اعلام زمان پخش پشتصحنه سریال بوده است.
مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «فوتبال برتر»، شامل تشکر از پوشش مسابقات فوتبال، درخواست اعلام زمان پخش مسابقات فوتبال و انتقاد از صحبت بیش از حد درباره مسائل حاشیهای در برخی مسابقات بوده است. مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره مجموعه طنز «چارپایه»، شامل تشکر از محتوای شاد و مفرح آن و حضور طنزپردازان شایسته، درخواست تغییر و اعلام زمان پخش و در برخی موارد نیز انتقاد از محتوای نامناسب بوده است.
مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «پاورقی»، شامل تشکر از محتوای جذاب آگاهیبخش و روشنگرانه و اجرای توانمند مجری، درخواست تغییر و افزایش مدتزمان پخش و انتقاد از عدم پیگیری مشکلات مردم در داخل کشور و پرداختن بیش از حد به مشکلات سایر کشورها بوده است.
مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره برنامه «صبحانه ایرانی»، شامل تشکر از محتوای مفید و آموزنده، اجرای توانمند مجریان و حضور کارشناسان شایسته، درخواست افزایش مدتزمان اختصاصیافته به مهمانان و پیگیری مشکلات مردم بوده است.
تشکر از رادیوهای پیام و آوا
تشکر و درخواست پخش ترانههای جذاب و متنوع از شبکههای رادیویی پیام و آوا بیشترین سهم برنامههای شبکههای رادیویی در پیشنهادها، درخواستها و قدردانیهای مخاطبان در تماس با سامانه 162 را به خود اختصاص دادند.
مهمترین محورهای نظرات مخاطبان درباره شبکههای رادیویی پیام و آوا شامل تشکر از پخش ترانههای جذاب، درخواست پخش ترانههای جدید، محلی، سنتی و متنوع و زیرنویس شدن اسامی خوانندهها و انتقاد از پخش ترانههای تکراری بوده است.