امروز سه شنبه  ۱ آبان ۱۴۰۳

کلاهبرداری با کدهای تایید هویت سوژه «عصر صبا» می‌شود

مشاهده ۵۴
۱۴۰۳/۰۷/۳۰- ۱۲:۴۵

برنامه «عصر صبا» در فضایی شاد به موضوع کلاهبرداری با کدهای تایید هویت می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فضای مجازی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد فرصت‌های خوبی را از جمله خرید‌های اینترنتی، آموزش از راه دور و مواردی از این قبیل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما در کنار این همه این مزیت‌ها در صورت کمی‌بی دقتی تهدیداتی هم در این فضا وجود دارد که مهمترین این تهدیدات کلاهبرداری‌های اینترنتی است.
کلاهبرداری از طریق ارسال کدهای تایید هویت یکی از انواع این روش های است. معمولا کلاهبرداران در این روش با استفاده از شماره تلفن شهروندان اقدام به نصب و ایجاد حساب کاربری نرم افزار‌های بانکی کرده و کد‌های پیامک شده جهت تایید هویت برای قربانی را نیز با ترفند‌های گوناگون مثل برنده شدن در مسابقه دریافت می‌کنند و از این طریق به حساب کاربری ایجاد شده در نرم افزار‌های موبایلی و حساب بانکی قربانی دسترسی پیدا کرده و اقدام به خالی کردن حساب یا انتقال وجه از حساب آن‌ها می‌کنند.
با توجه به اهمیت این موضوع رادیو صبا روز سه شنبه اول آبان در برنامه «عصر صبا» به این موضوع می‌پردازد. در این برنامه در قالب اجرای نمایش، تعامل با مخاطبان و گفتگو با مسئولین نکاتی در خصوص پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی به مخاطبان ارائه می‌شود.
«عصر صبا» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ با اجرای مهدی پر و به تهیه‌کنندگی رضا عزتی و بازیگری مهدی مجنونی تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما