امروز يك شنبه  ۲۹ مهر ۱۴۰۳
در روستا دوستا معرفی می‌شود؛
در روستا دوستا معرفی می‌شود؛

تنگه باغویه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور

مشاهده ۵۲
۱۴۰۳/۰۷/۲۳- ۱۱:۴۵

رادیو صبا در برنامه «روستا دوست» با سفر به استان هرمزگان شنوندگان را با تنگه باغویه یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جنوب کشور آشنا می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، روستای باغویه در بخش شیبکوه استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد. تنگه باغویه در اصل یکی از هدایایی است که طبیعت به مردم جنوب کشور ارزانی داشته است. صدها سال پیش، برای اولین‌بار از دل سنگ‌های اطراف این روستا، آبی شیرین و زلال بیرون جوشید. این جریان آب با صبر تمام، سنگ‌های کوهستان را شکل داد. واقعاً عجیب است که چطور آب تمام اکوسیستم منطقه را تغییر می‌دهد. همین چشمه‌های کوچک و بزرگ باعث فرسایش مناطق کوهستانی شدند. به این ترتیب، اشکال مختلفی از جمله تنگه باغویه به وجود آمدند.
رادیو صبا روز سه شنبه ۲۴ مهر در برنامه «روستا دوستا» مخاطبان را با این روستا و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا می‌کند، به این صورت که با اجرای مسابقه زنده و رقابت دونفر از اهالی این روستا جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، گردشگری و طبیعی روستا را به شنوندگان معرفی می‌کند.
در این مسابقه شرکت کنندگان با قرارگیری در موقعیت های مختلف و پاسخ به سوالات چندگزینه ای ظرفیت های مختلف روستا را معرفی می‌کنند.
برنامه «روستا دوستا» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ به تهیه کنندگی آزاده شاهرخ مهر و با اجرای آرمان غفاریان تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما