امروز جمعه  ۲۷ مهر ۱۴۰۳
رسانه ملی به مجاهد کبیر مقاومت ادای احترام کرد
رسانه ملی به مجاهد کبیر مقاومت ادای احترام کرد

«نصرالله»؛ پرچمدار سپاه قدس

مشاهده ۸۸
۱۴۰۳/۰۷/۲۲- ۰۶:۳۶

شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان انگیزه‌ای شد تا اهل شعر و موسیقی گرد هم آیند و به این رهبر و فرمانده عزیز مقاومت ادای احترام کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم، شاعران شعرخوانی کردند و ارکستر سمفونیک صداوسیما نیز چندین قطعه حماسی و مقاومتی اجرا کرد. محفل ادبی‌هنری «سلام نصرالله» به‌همت مرکز شعر، موسیقی و سرود، بسیج صداوسیما و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سالن اجتماعات جام‌جم صداوسیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا قزوه، رئیس مرکز شعر، موسیقی و سرود رسانه ملی در سخنانی به نقش اثرگذار ایران در جهبه مقاومت اشاره کرد و گفت: ایران در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی است و با اراده و قدرت، با کم‌ترین هزینه ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.  وی افزود: در این بین نقش شاعران، هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر ارزشمند است و آثاری که این عزیزان تولید می‌کنند آثار ماندگاری است که برای آیندگان به یادگار می‌ماند. آیندگان این موسیقی‌های فاخر را خواهند شنید و با شنیدن آن در تاریخ سیر و واقعیت‌های تاریخ را مرور خواهند کرد.

قزوه به شهادت سید مقاومت اشاره کرد و ضمن مهم خواندن نقش شاعران در روایت هنر مقاومت گفت: در کمتر از یک هفته‌ که از شهادت سیدحسن نصرالله می‌گذرد، بیش از ۱۰۰ شاعر درباره این شهید شعر گفته‌اند و هر چه به جلو می‌رویم بر تعداد شاعران افزوده می‌شود.

این شاعر کشورمان ادامه داد: جا دارد که این اشعار در قالب مجموعه‌ کتاب‌هایی چاپ شوند.

سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این مراسم گفت: شهدا زنده‌اند و زمانی که در تنگای زندگی راه‌ها را بسته می‌بینیم، می‌توانیم از حضور معنوی آنان بهره ببریم؛ البته باید در قبال این لطف شهدا معرفت و شهیدشناسی را نیز سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: شهید حسن نصرالله بین شهدا دارای جایگاه رفیعی است، چراکه انتخاب خود سیدحسن نصرالله از آغاز مبارزه شهادت بود و در این مسیر حتی یک گام به عقب ننشست. این سید مقاومت باعث عزت منطقه شد و قطعاً آثار و برکات مبارزاتی این شهید سرافراز در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

مهیار مهرآذر، مدیر ارکسترهای مرکز شعر، موسیقی و سرود گفت: قطعه «نصرالله» را به یاد و نام سید بزرگوار سید مقاومت، سیدحسن نصرالله آماده کردیم و امیدوارم سید بزرگوار این هدیه را از اهل هنر و موسیقی قبول کند. سال گذشته به مناسبت طوفان‌الاقصی قطعه‌ای را اجرا کردیم به‌اسم «قدس شریف» که سال‌ها پیش فریدون ناصری آن را ساخته بود که بازتنظیم شد و در این بازتنظیم تغییراتی صورت گرفت و سعی شد ماهیت اثر تغییر نکند. شعر این اثر را استاد علیرضا قزوه مجدداً سرود و ارکستر و گروه کُر این کار را اجرا می‌کنند.

مهرآذر گفت: اخیراً از قطعه «خمسه شهادت» که شامل پنج قطعه و اثری با محتوای دوران دفاع‎مقدس است، رونمایی شد و بنا داریم در این محفل ادبی آن را اجرا کنیم.

در این آیین ادبی و فرهنگی، محمدعلی مؤدب، محمدحسین ملکیان، حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، مصطفی محدثی خراسانی و نغمه مستشار نظامی درباره مجاهدت و شهادت سیدحسن نصرالله و شهدای مقاومت شعرخوانی کردند. حسن ختام برنامه نیز اجرای ارکسترسمفونیک سازمان صداوسیما با قطعات «نصرالله» و «قدس شریف» و «خمسه شهادت» بود

امتیاز شما