امروز دوشنبه  ۳۰ مهر ۱۴۰۳
رادیو صبا در مستند «سرگذشت» بررسی می‌کند،
رادیو صبا در مستند «سرگذشت» بررسی می‌کند،

علت هجرت حضرت معصومه(س)

مشاهده ۶۱
۱۴۰۳/۰۷/۲۱- ۱۲:۴۸

شبکه رادیویی صبا به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه در برنامه مستند سرگذشت به بررسی علت هجرت حضرت معصومه (س) به ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «سرگذشت» عنوان یکی از ویژه برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) تقدیم مخاطبان می‌شود. این برنامه به این مناسبت روز یکشنبه با بررسی روایت‌های مختلف درباره این سفر همراه مخاطبان می‌شود.

طبق برخی از گزارشات علت سفر حضرت معصومه (س) به ایران جهت دیدار با برادر خودش بوده چون حضرت معصومه بعد از شهادت پدر بزرگوارش علاقه و محبت و وابستگی خاصی به برادر خودش امام رضا(ع) داشت و از محضر علمی و معنوی آن حضرت سود می‌برد حال که امام و برادرش را از خود دور می‌دید نمی‌توانست این دوری را تحمل بکند از این رو تصمیم گرفت برای زیارت برادرش از مدینه به مقصد خراسان حرکت بکند و در سال ۲۰۱ هجری وارد ایران گردید.. طبق نقل دیگر امام رضا ـ علیه السّلام ـ بعد از ورودش به خراسان نامه‌ای خطاب به خواهر گرامی‌اش فاطمه معصومه مرقوم فرمود و آن را توسط یکی از غلامانش به مدینه منوره ارسال فرمود. امام به غلامش دستور داد که در هیچ منزلی توقف نکند تا در اندک زمان ممکن آن نوشته را به مدینه برساند. و حضرت معصومه به مجرد رسیدن نامه برادرش خود را آماده سفر نمود.

مستند «سرگذشت» یکشنبه ۲۲ مهر ساعت ۲۳ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می‌شود.

امتیاز شما