وی اضافه کرد: نوعی دسته بندی برای برنامهها صورت گرفت که برنامههای زنده، تولیدی و … مورد مقایسه قرار گرفتند. برخی از برنامهها را مثلاً مردم دوست داشتند اما متخصصان ما ارزیابی پایین تری از برنامه داشتند یا برعکس. آن جایی که هم مردم به برنامه ای رای منفی داده بودند و هم متخصصان ارزیابی منفی داشتند برنامهها از کنداکتور حذف شدند.
مدیر رادیو صبا درباره برنامههای مورد علاقه مردم توضیح داد: مردم بیشتر برنامههای تعاملی و طنز را دوست داشتند، تعاملی از حیث اینکه می توانستند مشارکت بیشتری در برنامهها داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به یکی از برنامههای جدید شبکه با استفاده از هوش مصنوعی بیان کرد: برنامه ای داریم که فکر میکنم جزو اولین اتفاقاتی است که با این ترکیب در صداوسیما جلو می رود. در این برنامه یک مجری داریم و یک مجری هم به صورت هوش مصنوعی حضور دارد و مجری اصلی برنامه نظر هوش مصنوعی را درباره سوژهها و موضوعات مختلف روز میپرسد.
افتخاری در پایان عنوان کرد: این برنامه فضایی گفتوگو محور و موضوعی دارد و چون تولیدی است تهیه کننده برای هر قسمت، موضوعات و سوالات را به هوش مصنوعی می دهد و براساس همان محتوا هم جواب هایش در برنامه ارائه میشود. از آن جایی که می خواهیم صدای هوش مصنوعی را هم در برنامه بشنویم این صدا براساس ویژگیهای هوش مصنوعی تعریف میشود از این رو شاید روی صدا کمی هم کار شود و به نوعی اگزجره باشد تا مخاطب بفهمد هوش مصنوعی دارد، جواب می دهد.